شناسهٔ خبر: 146587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

احتکار خودروهای داخلی برای افزایش سودآوری امری غیرقانونی است

خودروسازی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:عدم فروش خودروی داخلی توسط برخی خودروسازان برای اینکه بتوانند محصولات خود را در زمان دیگری و با نرخ بالاتری بیشتری به فروش برسانند امری غیرقانونی است.

به گزارش «نماینده» حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موانع به وجود آمده در فروش خودروهای داخلی اظهار داشت: از آنجایی که موضوع خودرو طی سال های گذشته از آشفتگی های خاصی برخوردار بوده همواره به عنوان یک چالش در بحث اقتصادی مطرح می شود.

وی در خصوص عدم فروش خودروهای داخلی از سوی برخی از خودروسازان افزود: این موضوع خارج از انصاف است چرا که خودروسازی کشور در انحصار دو شرکت ایران خودرو سایپا بوده و مسئولان آنها نمیتوانند با انبار کردن محصولات خود به نحو غیرقانونی امر سیاست گذاری در قیمت خودرو را انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه عدم فروش خودروی داخلی توسط برخی خودروسازان برای اینکه بتوانند محصولات خود را در زمان دیگری و با نرخ بالاتری بیشتری به فروش برسانند امری غیرقانونی است، خاطر نشان کرد: اینکه آقایان بخواهند خودروها را در انبارها نگه دارند تا در زمان مناسبی آن را به فروش برسانند در واقع نوعی کار سیاست گذاری برای قیمت خودرو محسوب می شود تا از این طریق بتوانند به صورت غیرقانونی و غیرکارشناسی بر قیمت خودرو و کنترل بازار تاثیر بگذارند.

نظر شما