شناسهٔ خبر: 146582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اگر کره شمالی بخواهد ترامپ را سرکار بگذارد اشتباه بزرگی مرتکب شده است

پنس معاون رئیس جمهور آمریکا می‌گوید اگر رهبر کره شمالی بخواهد ما را سرکار بگذارد اشتباه بزرگی مرتکب خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: اگر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بخواهد ترامپ را سرکار بگذارد اشتباه بزرگی مرتکب شده است.  

وی درباره دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی که ماه آینده قرار است برگزار شود گفت: ترامپ به دنبال نمایش عمومی روابط خود نیست بلکه هدف وی صلح است.  

اظهارات پنس درباره صلح و ثبات درحالی مطرح می‌شود که آمریکا و کره جنوبی درحال انجام یک رزمایش نظامی سالانه در شبه جزیره کره هستند، اقدامیکه از دلایل اصلی بی ثبات کننده در آن منطقه محسوب می‌شود و پیونگ یانگ همواره با آن مخالفت کرده است.  

علیرغم هشدارهای پیونگ یانگ در این زمینه کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که این رزمایش مشترک متوقف نخواهد شد.

پنس در ادامه با بیان اینکه واشنگتن، کره شمالی دارای تسلیحات هسته‌ای و موشکهای بالستیک دوربرد را تحمل نمی‌کند افزود: ما همچنان برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره با ابزارهای صلح آمیز تلاش می‌کنیم.  

وی درباره ایران نیز مدعی شد که مردم ایران شایسته شرایط بهتری هستند تا یک حکومتی که در کل منطقه از تروریستها حمایت می‌کند.  

وی با تکرار ادعاهای وزیر خارجه این کشور درباره حمایت ایران از تروریسم از متحدان آمریکا خواست برای دستیابی به یک توافق بهتر با ایران به واشنگتن ملحق شوند، توافقی که به ادعای وی ایران را همیشه از دستیابی به سلاح هسته ای بازدارد و با نفوذ ایران در کشورهایی مثل یمن و سوریه مقابله کند.

نظر شما