شناسهٔ خبر: 146566 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منتجب‌نیا از حزب اعتمادی ملی رفت؟

منتجب نیا عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: حجت‌الاسلام منتجب‌نیا برخی مسئولیت‌های اجرایی حزب را به شورای اجرایی واگذار کرده است.

به گزارش «نماینده»، مهدی رسول پناه عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به برگزاری کنگره اعتماد ملی در ۴ خرداد، درباره خبر استعفای منتجب نیا از قائم مقامی این حزب که در سال گذشته مطرح شده بود، گفت:  بحث استعفای آقای متنجب‌نیا هیچگاه مطرح نبوده و او به دلیل اینکه وقت پیگیری برخی کارهای اجرایی حزب را نداشت،  با تشکیل شورای اجرایی برخی مسئولیت‌های اجرایی را به این شورا واگذار کرد.

رسول پناه با اشاره به اقدامات شورای اجرایی این حزب که مسئولیت آن برعهده الیاس حضرتی گذاشته شده، گفت: تمامی مسائل اجرایی حزب از جمله تشکیل منظم جلسات شورای مرکزی، نظارت بر جلسات دفاتر شهرستان‌ها و مسائل مرتبط با برگزاری کنگره سراسری حزب بر عهده شورای اجرایی است.

بنابراین گزارش، دی ماه سال گذشته،  دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی این حزب، از وی خواست تا برای "پایان دادن به برخی اختلاف سلیقه‌ها" شورای اجرای حزب اعتماد ملی را با حضور سیدرضا نوروزاده،   محمدجواد حق‌شناس،  ابوالفضل شکوری،  اسماعیل گرامی‌مقدم،  رحمت‌الله بیگدلی،  اسماعیل دوستی، اعظم سقطی،  رئوف قادری،  محمود رئوفی،  مهدی‌ رسولی‌پناه‌ و حمیدرضا کارگر تشکیل دهد.

در این نامه تاکید شده بود که حجت‌الاسلام منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی تمایلی به اداره شورای اجرایی ندارد و این مسئولیت به الیاس حضرتی واگذار شده است.

بعد از انتشار این نامه، رسول منتجب‌نیا قائم حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به دبیرکل از مقام خود استعفا داد و تأکید کرد "مصرّاً درخواست می‌کنم استعفای مورّخ ۹۶/۱۰/۴ اینجانب را از قائم مقامی دبیرکل و عضویت در حزب بپذیرید... تا آخر عمر بر ضرورت تحزّب در کشور و مخالفت با فردگرایی و شخصیت‌محوری و روش های پوپولیستی در عرصه فعالیت سیاسی باقی خواهم ماند. "

 از آن زمان تشکیل جلسات شورای مرکزی و تدارک برگزاری کنگره بر عهده الیاس حضرتی بوده است.

نظر شما