شناسهٔ خبر: 146546 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محمد علی افشانی در صحن شورا سوگند خورد

افشانی مراسم تحلیف و ادای سوگند شهردار تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد .

به گزارش«نماینده»، محمد علی افشانی دومین شهردار منتخب شورای پنجم در صحن علنی امروز برای مدیریت شهر تهران سوگند یاد کرد.

متن سوگند نامه شهردار تهران به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که:

۱. در اجرای تمامی ماموریت های محوله، همواره خداوند بزرگ را شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانم.

۲. برای انجام هرچه بهتر وظایف خود تمام دانش و تجربه خویش را با انتخاب همکاران و مدیرانی امین، پاکدست و شایسته توامان بکار گیرم.

۳. با بهره مندی از خرد جمعی و با تکیه بر اصل مشارکت مردم در امور، برای نیل به اهداف و برنامه های توسعه پایدار شهری شرایط مناسب را فراهم سازم.

۴. در راستای شفافیت بخشی به امور، پاسخگویی به افکار عمومی، توجه به جریان آزاد اطلاعات، پذیرش نظارت جامع و اجرای کامل مصوبات قانونی شورای محترم را نصب العین قرار دهم.

۵. عدالت در توزیع منابع و اغتنام فرصت ها، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت های خود و همکارانم قرار دهم.

به گزارش مهر، سید محمدعلی افشانی در سال ۱۳۳۸ در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. افشانی در دولت یازدهم استاندار فارس بوده و سابقه تصدی معاونت عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را نیز در دولت دوازدهم داشته است.

او همچنین معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز بوده‌است.

افزون بر این در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

افشانی دارای کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه صنعتی شریف است.

سید محمد علی افشانی پس از استعفای شهردار سابق محمدعلی نجفی با کسب ۱۹ رای از اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

نظر شما