شناسهٔ خبر: 146534 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیخانی:تاکسی‌هایی که تاکسی متر ندارند اجازه افزایش قیمت ندارند

تاکسی‌های هیبریدی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌براساس مصوبه شورای شهر تهران، تاکسی‌هایی که تاکسی‌متر نداشته باشند اجازه افزایش قیمت کرایه‌ها را ندارند.

به گزارش «نماینده»، محمد علیخانی در مورد رد مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افرایش میانگین 12.5 درصدی کرایه اتوبوس و تاکسی در سال جاری توسط کمیته انطباق فرمانداری تهران اظهار داشت: براساس قانون، این مصوبه باید مجددا در کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر مورد بررسی قرار بگیرد و اگر در بررسی‌های تجدیدنظر شد، مجددا به فرمانداری تهران ارسال می‌شود و اگر بررسی‌ها مصوبه قبلی شورای شهر تهران را درباره افزایش کرایه اتوبوس و تاکسی تأیید کرد، به هیأت حل اختلاف ارسال می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کرایه تاکسی و اتوبوس قانونی نیست، گفت: باید در این خصوص سازمان تاکسیرانی شهر تهران و همین‌طور فرمانداری تهران نظارت لازم را داشته باشند تا خودسرانه افرادی نسبت به افزایش کرایه اقدام نکنند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: در صورت تأیید مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، تا زمانی که تاکسی‌متر بر روی تاکسی نصب نشود، افزایش کرایه قابل اجرا نیست و  حتما باید همه تاکسیرانان نسبت به نصب تاکسی‌متر اقدام کنند و اگر این اقدام صورت نگیرد، مصوبه فعلی معنایی نخواهد داشت. 

وی بیان داشت:‌ تاکسی‌هایی که دارای تاکسی‌متر نباشند، اجازه افزایش کرایه‌ها را نخواهند داشت. 

علیخانی افزود: سالهاست موضوع تاکسی‌متر در تاکسی‌ها مطرح شده است ولی عملی نمی‌شود، که در مصوبه شورای شهر به این موضوع تأکید شده است. 

نظر شما