شناسهٔ خبر: 146530 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سبحانی نیا:اروپا با شهامت مقابل آمریکا بایستد

سبحانی نیا یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به مساله خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: اروپا باید به منافع خود توجه کرده و مقابل آمریکا بایستد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا با تاکید بر این‌که اروپاییها می‌توانند خود را از زیر سلطه و فشارهای آمریکا خارج کنند،‌ گفت: اروپایی‌ها باید به منافع ملی خود توجه کنند و فارغ از روابط تجاری که در دنیای سرمایه‌ داری اثرگذار است، شهامت داشته باشند مقابل آمریکا بایستند و همکاری کنند، ما هم استقبال می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به خروج آمریکا از برجام، اکنون کشورهای اروپایی طرف مقابل ایران هستند و مباحث با این‌ها ادامه دارد باید بررسی شود که آیا ادامه کار با اروپایی‌ها می تواند همان اهداف واقعی برجام را تامین کند یا خبر؟

این نماینده پیشین مجلس همچنین بیان کرد: در حال حاضر هم وزیر امور خارجه کشورمان پی گیر این موضوع است و نشست‌هایی را با مقامات کشورهای چین، روسیه وسه کشور اروپایی و موگرینی داشته است . ما باید به دنبال این باشیم که اروپا تعهد ضمانت آوری دهد که خواسته‌ها یا مطالبات ما را در برجام تامین می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد:‌ مباحثی مطرح می‌شود مبنی بر این که ایران باید در جهت تامین خواسته‌ها گام‌هایی برای طرف مقابل بردارد اما وقتی با اروپایی‌ها صحبت می‌کنیم باید اینگونه باشد که تعهد و تضمین دهند که برجام را با همان شرایط بپذیرند.

سبحانی نیا همچنین اظهار کرد: اگر قرار باشد مذاکره کنیم و یک جاهایی هم کوتاه بیاییم،‌ نشان دهنده این است که تقسیم کار اروپا و آمریکا به درستی انجام شده که آمریکا از برجام خارج شود و اروپا  هم پافشاری داشته باشد، بنابراین نباید به هیچ وجه کوتاه بیاییم.

نظر شما