شناسهٔ خبر: 146527 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع است

تلگرام/1 دئبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع است گفت: واحد های صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت های خود را به شبکه های اجتماعی داخلی منتقل کنند.

به گزارش «نماینده»، عبدالصمد خرم آبادی دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد: هفته گذشته جلسه ای با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت صنعت معدن تجارت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نحوه اجرای بخشنامه مورخه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نیروی انتظامی در خصوص " ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری کشور در بستر شبکه های اجتماعی بیگانه " مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خرم‌آبادی گفت: در جلسه مذکور با تاکید بر اینکه فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم ( big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوء استفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده های عظیم کشورمی شوند، مقرر گردید:

۱_ مسئولین ذیربط در وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه های امور صنفی به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ کنند " از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری و فعالیتهای خود را به شبکه های اجتماعی بومی منتقل کنند.

۲- در صورتی که واحد های صنفی پس از اطلاع رسانی به فعالیت صنفی و یا تبلیغاتی خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت معدن و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.

نظر شما