شناسهٔ خبر: 146525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اردوغان: هرگز تصمیم ترامپ درباره قدس را برسمیت نخواهیم شناخت

اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست سران سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که هرگز تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس برسمیت شناخته نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»، "رجب طیب اردوغان" در کنفرانس خبری پس از پایان نشست سران کنفرانس اسلامی در استانبول که درباره جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شد، گفت: ما هرگز تصمیم ترامپ درباره قدس را برسمیت نخواهیم شناخت.

اردوغان افزود: آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس پاداش جنایت اسرائیل را داد.

وی همچنین تاکید کرد که موضوع جنایت صهیونیست ها در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه این کنفرانس خبری اضافه کرد: تظاهرات در سرتاسر جهان اسلام و در همبستگی با فلسطینیان برگزار خواهد شد و نشست سازمان همکاری اسلامی بر حمایت ما از فلسطین تاکید دارد. ما به شدت جنایات اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم می کنیم و اسرائیل باید به دلیل جنایات خود علیه فلسطینیان مورد بازخواست قرار بگیرد.

وی افزود: تصمیم آمریکا درباره قدس کامل منسوخ شده است و آمریکا نمی تواند پیشگام روند صلح در منطقه باشد و شهرکسازی غیر قانونی اسرائیل با تحریم های اقتصادی علیه اسرائیل در کشورهای اسلامی مواجه خواهد شد و ما با هر تلاشی برای تغییر هویت فلسطینیان مبارزه خواهیم کرد.

اردوغان اضافه کرد: اسرائیل همواره با این سیاست رفتار کرده که " من قدرتمند هستم بنابراین حق با من است".

رئیس جمهور ترکیه گفت: مسلمانان و یهودیان باید در کنار یکدیگر برای مقابله با سرکوبگری مبارزه کنند و فلسطینیان چندین دهه است که در حال مبارزه با ستمگران هستند و فلسطینیان تا زمانی که به یک کشور مستقل دست نیابند تنها گذاشته نخواهند شد و ما هرگز درباره قدس تسلیم نخواهیم شد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که آمریکا بخشی از مشکلات در منطقه است.

وی همچنین تاکید کرد که ما به اشغالگری اسرائیل به اراضی مان پایان خواهیم بخشید.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند و موضوع فلسطین همچنان موضوع محوری جهان اسلام است.

نظر شما