شناسهٔ خبر: 146520 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اجناس ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شده ولی دولت می‎گوید، "بازار تحت کنترل است"

کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:علی رغم اینکه دولت اعلام می کند قیمت کالاها در بازار کنترل می شود اما گزارش های مردمی بیانگر گرانی اقلام خوراکی است.

به گزارش «نماینده»، سیدتقی کبیری درباره تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت کالاها گفت:دولت بنا بر ضرورت ها تصمیماتی در حوزه ارز اتحاذ کرد که البته باید پیشتر درباره این موضوع مهم با رعایت تمامی جوانب تصمیم گیری می کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت بازار از نظر اشخاصی که از درآمد کم برخوردار هستند مورد قبول نیست چرا که افزایش اخیر قیمت ها، معیشت خانوارهایشان را تحت تاثیر قرار داده است. باید توجه کرد حتی دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز در رشد قیمت کالاها تاثیرگذار بوده است.  

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم ادامه داد:تبعات موضوع افزایش قیمت ارز در بازار رسمی و غیررسمی در قیمت کالاهای مختلف تاثیرگذار بوده است دولت باید برای تامین بخشی از نیازهای مردم تدابیر جامعی اتخاذ کند.

کبیری در ادامه به خانه ملت، گفت:قیمت برخی از کالاها از نرخ ارز متاثر نمی شود یا حداقل اینکه میزان تاثیرپذیری کمی دارد اما براساس گزارش ها قیمت برخی کالاها برحسب قیمت دلار سنجیده می شود که این موضوع باعث فشار به خانوارهای کم درآمد شده است.

وی تصریح کرد:قیمت برخی کالاها در مدت اخیر حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش یافته این در حالی است در سطح درآمدهای جامعه تغییر خاصی رخ نداده که این موضوع بیانگر کاهش سطح معیشت است. قیمت گوشت، برنج و سایر اقلام خوراکی با افزایش روبرو شده این در حالی است در ماه رمضان باید نظارت بر قیمت اقلام خوراکی تشدید شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علی رغم اینکه دولت اعلام می کند قیمت ها در بازار کنترل می شود اما گزارشات مردمی بیانگر گرانی اقلام خوراکی است و باید سازمان های دولتی مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی به این وضعیت در بازار رسیدگی کند و بازار عرضه و تقاضا کنترل شود.

نظر شما