شناسهٔ خبر: 146517 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کارت اعتباری خرید برای کارگران بدون ضمانت بانکی

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح اعطای کارت اعتباری خرید برای کارگران گفت: به دنبال روشی برای تضمین بازپرداخت این تسهیلات به کارگران بدون ضمانت بانکی هستیم.

به گزارش «نماینده» علی ربیعی، درباره سیاست‌های حمایتی افزایش قدرت خرید کارگران اظهار داشت: پیش از هر چیز اولویت نخست ما در دولت این است که آثار ارز بر زندگی مردم را کاهش دهیم که این اقدام در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: تحولاتی که در بازار ارز صورت می گیرد، نباید در زندگی روزمره مردم تاثیر بگذارد؛ با سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته در نظر دارد ارز تک نرخی را با زندگی مردم پیوند دهد اما نتوانستیم این موضوع را به مردم توضیح دهیم. بنابراین نباید اجازه دهیم به ویژه در شرایط خروج آمریکا از برجام تحولات بازار ارز بر زندگی روز مره مردم تاثیر بگذارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش سیاست‌های تشویقی، افزایش قدرت خرید کارگران و بازنشستگان در قالب کارت اعتباری در دستور کار قرار دارد که برای بازنشستگان این طرح آغاز شده اما باید مبلغ آن را افزایش دهیم و دامنه اجرای این طرح را گسترده‌تر کنیم.

ربیعی با اشاره به اجرای طرح کارت اعتباری برای کارگران نیز گفت: به دنبال روشی برای تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی به کارگران در قالب اجرای این طرح هستیم تا بدون ضمانت نامه بانکی کارت‌های اعتباری در اختیار کارگران قرار گیرد و از حقوق ماهیانه آنها کسر شود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تضمین بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری برای کارگران، می‌تواند تضمین از سوی کارفرمایان باشد ادامه داد: سعی ما بر این است تا نرخ سود بازپرداخت این تسهیلات برای کارگران بسیار پایین باشد.

نظر شما