شناسهٔ خبر: 146516 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شروط بهزیستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

زنان سرپرست مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی گفت: طرح بازتوانی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست از برنامه های جدی بهزیستی است اما زنانی که می خواهند در این طرح بیایند باید شرایط‌شان احراز شود.

به گزارش «نماینده» فریبا درخشان نیا گفت: برای اینکه زنان نیازمند بتوانند تحت عنوان زنان سرپرست خانوار در حمایت سازمان بهزیستی درآیند باید شرایطی را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این شرایط میزان درآمد ماهیانه این خانواده‌ها است که باید  از ۴۰ درصد حداقل دستمزد قانون استخدام کشوری کمتر باشد.

درخشان نیا گفت: این افراد همچنین باید ایرانی باشند یا تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند و اتباع خارجی دارای مجوز رسمی اقامت یا گواهینامه معتبر از مراجع ذیصلاح می‌توانند از مزایای مندرج در آن برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی با تاکید براینکه این خانواده‌ها نباید از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان سایر موسسات یا قوانین حمایتی برخوردار باشند گفت: اشتغال پایدار آنان در زمان مراجعه و بررسی مقدور نباشد.

وی افزود: همچنین فرزندان پسر تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند. این افراد باید ۶ سال سابقه سکونت متوالی در همان شهر داشته باشند. نظر مددکار اجتماعی مبنی بر احراز شرایط عمومی نیز از دیگر پیش شرط های شمول این افراد برای دریافت خدمات سازمان بهزیستی است.

درخشان نیا گفت: تایید از کار افتادگی سرپرست خانوار از طریق پزشک معتمد سازمان و ارائه گواهی فوت، طلاق نامه یا مدارک معتبر از مراجع قضایی دال بر متواری بودن همسر از دیگر شروط تایید این افراد برای تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتن است.

نظر شما