شناسهٔ خبر: 146507 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

استاندار شیراز:منافقین در حوادث کازرون نقش دارند

اسماعیل تبادار استاندار فارس گفت: سخنان مردم کازرون را شنیده بودیم اما حاضر نیستیم با افرادیکه از منافقین و سلطنت طلبان گرا می گیرند مدارا کنیم زیرا آرامش و امنیت مردم کازرون در اولویت است.

به گزارش «نماینده»،اسماعیل تبادار صبح جمعه در جلسه شورای اداری فارس افزود: حجت الاسلام دژکام انسانی فاضل و از خانواده ای با اصالت است که به طور حتم باعث گسترش وحدت و فرهنگ دینی در فارس خواهد شد.

وی افزود: مرحوم آیت الله ایمانی نیز فردی اندیشمند و با اخلاق بود که هیچگاه از مشروط با ایشان آسیب ندیدم و هیچگاه جایگاه ها باعث از بین رفتن خضوع او نشد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه استان فارس تاکید کرد: فارس مهد فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی است و پرورشگاه بزرگانی چون حافظ، سعدی، ملاصدرا و... است و خاستگاه تمدن ایرانی است.

تبادار افزود: فارس همواره در مباحث اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنوب کشور نقش آفرین بوده است.

وی یادآور شد: فارس همواره دارای جایگاه ویژه دینی بوده و خواهد بود و همچنین در مباحث علمی نیز با داشتن دانشگاه های مهم همواره مطرح است.

استاندار فارس ادامه داد: این ظرفیت های لازم در کنار توانایی دانشی با هماهنگی و انسجام میان مردم، علما، مسئولین قابل استفاده و باعث توسعه خواهد شد که وظیفه ما ایجاد زیر ساخت ها است.

تبادار تاکید کرد: امیدوارم با استفاده از آرامش موجود در فارس بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا نقش و جایگاه نماز جمعه و ائمه جمعه در ایجاد زمینه لازم برای وحدت و انسجام بسیار مهم است و به طور حتم زمینه لازم برای عمران و آبادی بیشتر فراهم می کند.

استاندار فارس یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی تمامی امکانات لازم را برای توسعه این سنت بزرگ فراهم کرده و در استان فارس نیز تمام تلاش خود را به کار می بندیم که برای توسعه و عمران استان برای به کار ببندیم.

تبادار افزود: هیچکس بدون اشکال نیست و نصیحت از جانب علما لازم و ضروری است و انتظار دارم صحبت ها در نماز جمعه به گونه ای باشد که نگاه امید برای استحکام نظام داشته باشد اما انتقادات را قبول می کنم.

وی تاکید کرد: پدر روحانی استان با ارشادات خود همه را با هرگونه تفکر راهنمایی خواهد کرد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات کازرون، گفت: ۲ سال پیش موضوعی به وزارت کشور ارسال شده بود و زمانیکه تجمعی در کازرون اتفاق افتاد اولین نفری که به منطقه رفت معاون سیاسی بود و خودم هم با امام جمعه صحبت کردم که حرف مردم کازرون را شنیدم.

تبادار تاکید کرد: در تجمع های قبلی کمترین ماجراجویی از سوی مردم کازرون صورت نگرفت و شورای تامین نیز تلاش برای عدم ایجاد مسئله برای مردم داشت.

وی یادآور شد: موضوع اصلاحات در دستورکار بود و ۲ روز پیش تجمعی انجام شد که کاملا غیر قانونی بود و خود نخبگان و بزرگان کازرون نیز آن را بی معنا دانستند.

استاندار فارس افزود: درخواست های مردم در دستورکار بوده و اما موضوع افراد هنجارشکن از مردم جدا است و کسانیکه از سلطنت طلبان و منافقین گرا می گیرند نیاز به مدارا ندارند و باید برای امنیت مردم نهایت تلاش را کرد.

تبادار تاکید کرد: گوش شنوا برای شنیدن سخن مردم داریم و احساس کردم کوتاهی در مباحث عمرانی و آبادی کازرون انجام شده که دستور رفع مشکلات داده شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: معاش کشاورزی به دلیل خشکسالی به خطر افتاده و در کنار آن آسیب اجتماعی است که به طور حتم باید مورد نظر باشند.

نظر شما