شناسهٔ خبر: 146504 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آزادی ۱۲۰۰ زندانی با کمک های مردمی در برنامه ماه عسل

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها گفت: ۱۲۰۰ زندانی با کمک های مردمی در برنامه ماه عسل آزاد شدند.

به گزارش «نماینده»،جهانگیر با حضور در اولین شب اجرای برنامه ماه عسل درسال ۹۷ ضمن تقدیر از پویش مردمی برای آزاد سازی زندانیان گفت: با کمک های مردمی که در سال گذشته جمع آوری شد تعداد یکهزار و صد و نود و سه زندانی طعم آزادی را چشیدند.

وی گفت: آزادی این تعداد زندانی کار بسیار بزرگی بود که با همت و بزرگواری مردم به صورت معجزه آسا رخ داد.

رئیس سازمان زندان ها با ارائه آمار زندانیان آزاد شده گفت: سه درصد از زندانیان آزاد شده که ۳۵ نفر بودند را زنان تشکیل می دادند که ۲۹ نفر آنان خانه دار بودند.

وی تصریح کرد:میانگین جهانی زنان زندانی۷ درصد است که این آمار در کشور ما ۳ درصد است و این نشان دهنده پابندی زنان جامعه ما به قانون و فرهنگ و خانواده است.

جهانگیر در ادامه افزود:۶۴ درصد زندانیان آزاد شده متاهل بودند که تعداد فرزندان آنان ۱۲۶۹ بودند و بازگشت این تعداد زندانی به خانواده ها یعنی تامین امنیت روانی و اجتماعی این تعداد  کودک.

رئیس سازمان زندان ها با تاکید بر توسعه اقدامات تامینی و تربیتی در زندان ها و ضرورت حمایت از خانواده های زندانیان گفت:

سازمان زندان ها در توسعه فعالیت ها برای آزادی زندانیان و حمایت از خانواده های آنان همیشه پیشرو بوده است به نحوی که اولین طرح برای آزاد سازی زندانیان توسط شهید بزرگوار لاجوردی رئیس اسبق این سازمان ارائه شد.

وی افزود: کمک به زندانیان و خانواده های آنان یک برنامه همیشگی در سازمان زندان هاست چرا که بیشترین احساس و آسیب زندانیان را کارکنان این سازمان درک می کنند.

جهانکیر با تشکر مجدد  از مردم گفت:دست های توانمند شما مردم شریف و بزرگوار امکان بازگشت  زندانیان رابه خانواده هایشان فراهم نموده است.

رئیس سازمان زندان ها دربخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند کمک های مردمی توانست بخشی از رنج های زندانیان را التیام بخشد اما این کافی نیست و امروز وظیفه داریم همه دستگاه ها برای حل مشکل زندانیان وارد بشوند چرا که زندان ومشکلات زندانیان درد مشترک همه جامعه است.

مشاور رئیس دستگاه قضا در بخش پایانی سخان خود گفت: در حال حاضرقریب به هجده هزار زندانی مالی در زندان ها داریم که بعلت جرایم غیر عمد از قبیل ورشکستگی های مالی، ضمانت، حوادث کارگاهی و … در زندان ها هستند.

وی گفت:قریب به سه هزار نفر از این زندانیان محکومان مهریه هستند که به علت ناتوانی از پرداخت در زندان به سر می برند.

جهانگیر گفت: سازمان زندان ها با تمام توان خود به خانواده های زندانیان و ایجاد شرایط آزادی زندانیان کمک می کند اما در جایی که شاکی خصوصی وجود دارد و مساله یک حقوق فردی  و حق الناس است سازمان زندان ها و هیچ بخش دیگر حاکمیت نمی تواند ورود پیدا کند، چرا که باید حقوق شاکی تامین شود.

در پایان این برنامه لوح تقدیر رئیس سازمان زندان ها به آقای احسان علیخانی مجری برنامه ماه عسل اعطا گردید.

شایان ذکر است در پویش مردمی که سال گذشته با همکاری مشترک سازمان زندان ها و برنامه ماه عسل همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) انجام شد مبلغ قریب به بیست میلیارد تومان برای آزادی زندانیان نیازمند جمع آوری شد.

نظر شما