شناسهٔ خبر: 146474 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: الف

آخرین وضعیت سوال از رئیس جمهور

روحانی/2 طراح اصلی سوال از رئیس جمهور اضافه کرد: اگر آقایان مثل گذشته طرح سوال را از حد نصاب نیاندازند،رئیس جمهور بعد از نشست مشترک در هفته آینده، یک ماه فرصت دارد تا در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور بعد از ۲ ماه معطلی ۲ معاون خود را به مجلس معرفی کرده که هیچ ارتباطی با محور سوالات نمایندگان ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ سوال از رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است، گفت: یک سوال درباره موسسات مالی- اعتباری است که بیش از ۹۰ امضاء دارد و دومین سوال نیز که دارای ۹۲ امضاست، در پنچ محور طراحی شده که عبارتند از موفق نبودن دولت در کنترل قاچاق، علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از ۲ سال از آغاز اجرای برجام و با وجود ایفای همه تعهدات ایران، بی توجهی دولت تدبیر و امید نسبت به آمار بیکاری مفرط، علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت با وجود وعده‌ها و اعلام‌های مکرر عبور از رکود و علت افزایش شتابان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور برای پاسخ به نمایندگان در محورهای یاد شده خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی و حسینعلی امیری معاون پارلمانی خود را به نمایندگی از دولت به کمیسیون اقتصادی مجلس معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور افزود: ما نمی دانیم این ۲ نفر معرفی شده چه اطلاعاتی در خصوص بازار ارز، اشتغال، تحریمها، بیکاری، برجام و موسسات مالی اعتباری دارند که می خواهند به نمایندگان پاسخ دهند.

وی افزود: در گذشته ۲ بار طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شد که افراد مرتبط با محورهای سوال به مجلس معرفی شدند. بعنوان مثال یک بار رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و مشاور اقتصادی رئیس جمهور به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند و توضیحات خود را دادند.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور افزود: اینجانب در همین راستا با علی لاریجانی رئیس مجلس صحبت کردم که ایشان به یکی از اعضای هیئت رئیسه ماموریت داد تا موضوع را پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور افزود: احتمالا روز یکشنبه آینده نشست مشترکی میان نمایندگان سوال کننده و نمایندگان دولت برگزار شود.

وی پیش بینی کرد که نمایندگان مجلس از توضیحات نمایندگان دولت قانع نشوند چرا که افراد معرفی شده تخصص لازم در خصوص محور سوالات را ندارند.

طراح اصلی سوال از رئیس جمهور اضافه کرد: اگر آقایان مثل گذشته طرح سوال را از حد نصاب نیاندازند و با ترفندهایی نگویند که سوالات امضاهای لازم را ندارد، رئیس جمهور بعد از نشست مشترک در هفته آینده، یک ماه فرصت دارد تا در صحن مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

برای طرح سوال از رئیس جمهور به امضای ۷۴ نماینده نیاز است.

نظر شما