شناسهٔ خبر: 146444 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش آخوندی به تصمیم آمریکا برای منع فروش هواپیما به ایران

آخوندی وزیر راه و شهرسازی به تصمیم آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش «نماینده»  عباس آخوندی با بیان اینکه دولت به قراردادهایی که با بخش خصوصی منعقد کرده کاملا پایبند است و نرخ های جدید هم بر همین اساس دریافت می شود، تصریح کرد: اگر می گوئیم بخش خصوصی فعال شود، باید از حقوق سرمایه گذار در کنار حقوق بهره بردار دفاع کنیم.

وی ادامه داد: ما درباره سرمایه گذار تعهد کردیم که میزان سرمایه گذاری اش در آزادراهها را با سود مشخصی از محل دریافت عوارض دریافت می کند، که اگر دولت به تعهدش در این باره پایبند نباشد تمام نظام سرمایه گذاری متوقف می شود.

وزیر راه با تاکید بر این که معتقدیم منافع درازمدت شیوه فعلی خیلی بیشتر از آن است که برای یک کار مردم پسندانه نرخ عوارضیها را کاهش دهیم گفت: این موضوع را قبلا تجربه کردیم و نتیجه آن توقف سرمایه گذاری در آزادراهها بود.

وی خاطرنشان کرد: حالا که دولت به تعهداتش متعهد است سرمایه گذاران هم با علاقه مندی وارد می شوند و ما در این باره هم باید به تداوم سرمایه گذاری و سودآوری آن برای سرمایه گذارتوجه داشته باشیم و هم از سودهای باد آورده سرمایه گذاران جلوگیری کنیم.

از این عضو کابینه دوازدهم درباره تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ادامه فروش هواپیما به ایران هم سوال شد.

او گفت: در این باره بحث و انتظاری که از اروپا داریم این است که مستقل از تصمیم آمریکا به قراردادهای خود و تضامینی که می دهند پایبند باشند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته باید صبر کنیم تا مذاکرات آقای ظریف با اتحادیه اروپا به پایان برسد بعد اظهارنظر قطعی کنیم.

از آقای آخوندی درباره احتمال ورود هواپیماهای جدید که کار خرید آن قطعی شده است نیز سوال شد که وی پاسخ داد: بحث هایی در حال انجام است اما من همیشه علاقه مندم خبرهای انجام شده را بدهم نه خبرهای در دست انجام را، بنابراین باید صبر کرد.

نظر شما