شناسهٔ خبر: 146392 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدار خرازی با جان کری تکذیب شد

کمال خرازی دفتر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خبر منتشر شده مبنی بر دیدار خرازی با جان کری را بی اساس و کذب دانست.

به گزارش «نماینده»، در پی انتشار خبری به نقل از جیسون آزبودن مشاور سابق ترامپ مبنی بر ملاقات سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در پاریس، دفتر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن بی اساس بودن خبر مزبور اعلام کرد که خرازی برای شرکت در اجلاس بنیاد رهبران برای صلح که به ابتکار رافارن نخست وزیر سابق فرانسه برای بررسی بحرانهای بین المللی تشکیل شده عازم پاریس شده و تنها با آقای رافارن ملاقات داشته است.

گفته می شود جان کری چند روز پیش در فرانسه بوده و پاریس را ترک کرده است و تولید کننده خبر مزبور ناشیانه سعی کرده این دو سفر را به هم مرتبط سازد.

از سوی دیگر محمد طاهری کاردار سفارت ایران در فرانسه نیز این خبر را تکذیب کرد و گفت: خبر منتشره در مورد دیدار خرازی با جان کری یک شیطنت رسانه ای تبلیغاتی علیه کشورمان بوده و از اساس کذب است

وی افزود: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به دعوت ژان پی یر رافارن نخست وزیر اسبق فرانسه به پاریس آمده و روز یکشنبه نیز دیدار و گفت و گوی خوبی با آقای رافارن داشته است.

کاردار ایران در فرانسه گفت: آقای خرازی روز دوشنبه در نخستین اجلاس بنیاد رهبران برای صلح که به همت رافارن در محل وزارتخارجه فرانسه و با حضور شخصیت های بلندپایه کشورهای مختلف برگزار می شود شرکت می کند.

نظر شما