شناسهٔ خبر: 146378 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رسولی: شورا با استقلال کامل به شهردار رای داد

رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: هیچ کدام از احزاب و شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح طلب به دنبال دیکته کردن نظراتشان به ما نبودند و شورا با استقلال کامل به شهردار رای داد.

به گزارش «نماینده»، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از انتخاب شهردار تهران، ضمن تبریک به سیدمحمدعلی افشانی، گفت: از اقدام هوشمندانه و تاریخی دکتر حسن روحانی مبنی بر تسلیم نشدن در مقابل مخالفین بین المللی برجام و اتخاذ تصمیم داعیانه که در پی صدور مجوز ضمنی و مشروط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت و به نفع ملی بود به عنوان شهروند سپاسگزاری می‌کنم. همچنان اصلاح طلب با برجام هستم و معتقدم که امروز برخلاف قبل از برجام که جهان علیه ایران بود جهان علیه اسرائیل، امریکا و عربستان است.

وی با بیان اینکه از دو معاون کنونی شهرداری تهران آقایان (حجت اله میزرایی و مهدی شیخ) که در حوزه مدیریت و نیروی انسانی زحمات زیادی کشیدند، تشکر می‌کنم، افزود: شهروندان تهرانی ما به شما قول دادیم و پیمان بستیم که تحت هر شرایطی انسجام و همبستگی شورای شهر تهران را حفظ کنیم. ملاحضه می‌فرمایید این مهم توسط تک تک اعضا مورد اهتمام قرار گرفته است، یکی از مهم‌ترین دلایل استدعای من برای ماندن آقای هاشمی در شورای شهر برای کمک به این مهم بود. امروز که شهردار را انتخاب کردیم امیدوارم این انسجام با پیوستن شهردار جدید بیش از پیش تداوم داشته باشد.

وی گفت: ما با شهروندان تهرانی عهد بستیم که در تمام تصمیمات شفاف عمل کنیم، فرآیند تعیین شهردار بدون هیچ گونه مخفی کاری صورت گرفت و امروز شهردار با رای نمایندگان شما انتخاب شد. ۲۱ عضو شورای شهر برخواسته از پایگاه اجتماعی اصلاحات هستند که شخصیت‌هایی همچون دکتر عارف در حضور اعضا در این جایگاه موثر بودند. گواهی می‌دهم که هیچ کدام از احزاب و شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح طلب به دنبال دیکته کردن نظراتشان به ما نبودند و شورا با استقلال کامل به شهردار رای داد.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: از تمام دوستان در جامعه اصلاح طلب که کاندیدای دیگری داشتند و توصیه‌هایی به شورا کردند نیز عذرخواهی می‌کنم. به هر حال ما یک شهردار بیشتر نیاز نداشتیم. تقاضا می‌کنم این دوستان کمک کنند تا شورای شهر با شهردار فعلی بتوانند با تابلوی اصلاحات در مقطع فعلی موفق عمل کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه زمزمه‌هایی در بیرون از شورا مطرح بود و از ما می‌خواستند تا انتخاب شهردار را به تعویق بیندازیم، تاکید کرد: شورای شهر تصیم گرفت تا فرصت خدمت، غنیمت شمرده شود و امیدوارم با خدمت صادقانه به مردم و باتلاش برای کاستن مشکلات عمیق مبتلا به شهرداری گام برداریم، تدوین برنامه سوم درجلسات آینده شورای شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین امیدواریم تا پایان دوره انتخاب شهردار تکرار ناشدنی باشد و به فراموشی سپرده شود و تمام رقابت‌های دورن جریانی اصلاحات به رفاقت تبدیل شود تا دستاورد بیشتری داشته باشیم.

رسولی از سید محمدعلی افشانی تقاضا کرد تا از تمام برنامه‌های ارائه شده توسط نامزدها استفاده کنند، بدون اغراق نکات ارزنده‌ای در این برنامه‌ها وجود داشت و خواهش می‌کنم دکتر افشانی، نسبت به سایر معاونانی که کاندیدا بودند، فصل رقابت را پایان دهند تا مجموعه یکدست با حفظ استقلال و اختیارات طرفین، منسجم در خدمت مردم شریف تهران گام بردارد.

نظر شما