شناسهٔ خبر: 146361 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

محسنی‌اژه‌ای:جریان‌های تکفیری سعی می‌کنند از خلاء در مرزها سوءاستفاده کنند

محسنی اژه ای431 معاون اول قوه قضاییه گفت: امنیت کشورها امروز مورد تهدید دشمنان و سلطه گران است و جریان های تکفیری و تروریستی سعی می کنند از خلاء ها در مرزها و غیر مرزها سوء اسفتاده کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان اظهار کرد: در این مقطع شاید بیش از ادوار گذشته، دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی تلاش می‌کند و به طور ناجوانمردانه در کشورهای اسلامی ایجاد افتراق می کنند و می‌خواهند هزینه‌اش را روی خود کشورهای اسلامی بیندازند. البته در این موارد وزرای خارجه نقش مهمی دارند اما قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز می توانند در مسائل قضایی نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: مسئله امنیت یکی از مسائل بسیار مهم است. امنیت کشورها امروز مورد تهدید دشمنان و سلطه‌گران است و جریان‌های تکفیری و تروریستی سعی می‌کنند از خلاء‌ها در مرزها و غیرمرزها سوءاستفاده کنند. بعضا ترددهای غیرمجاز ممکن است در مرزها صورت بگیرد و در این موارد نقش قوه قضاییه مهم می شود. همان طور که قبلا از طرف مقامات مسئول اعلام شده، آمادگی کامل داریم در برابر تروریست ها و تکفیری ها و هر گروهی که امنیت کشورها را تهدید می کند، همکاری لازم را داشته باشیم.

دادستان کل پاکستان نیز در این دیدار گفت: دوستی ما ریشه عمیق دارد و به تاریخ برمی‌گردد. مانند همه همسایگان و همان طور که در اسلام مورد اشاره قرار گرفته، حسن همجواری باید رعایت شود.

وی افزود: علاوه بر موضوع جغرافیا و مسائل جغفرافیایی، آنچه دو کشور را پیوند داده، اسلام است. دشمنان ما از تفاوت هایی که بین ملت‌ها وجود دارد سوءاستفاده و مداخله می‌کنند. وزارتخانه های خارجه و دیگر آژانس ها باید در این راستا تلاش کنند و همان طور که گفتید، قوه قضاییه هم می‌تواند در این راستا نقش آفرین باشد.

دادستان کل پاکستان اضافه کرد: دستگاه‌های عدالت دو کشور می توانند به بحث و گفت‌وگو بنشینند و قطعاً ین گفت‌وگو به کاهش اختلافات می‌انجامد. همان طور که ما به موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر می پردازیم باید به موضوع افزایش ظرفیت تولید نیز توجه داشته باشیم.

نظر شما