شناسهٔ خبر: 146348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کواکبیان: اروپایی‌ها در روند برجام مدام چشمشان به آمریکا بود

کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: بنده اساسا آدم بدبینی نیستم اما در روند برجام ما دیدیم که اروپایی‌ها مدام چشمشان به آمریکا بود.

به گزارش«نماینده»، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به بدعهدی و نقض عهد برجامی آمریکا، اظهار داشت: بنده اساسا آدم بدبینی نیستم اما در روند برجام ما دیدیم که اروپایی‌ها مدام چشمشان به آمریکا بود.

وی افزود: در طول این مدت خیلی کارهای جدی صورت نگرفته است لذا عقیده بنده بر این است که خیلی وقت‌مان را تلف نکنیم کارهای جدی باید از الان به بعد باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال وقت آن است که با اروپایی‌ها مذاکره کنیم ببینیم آنها هم به تعهدات خود عمل می‌کنند یا خیر.

کواکبیان همچنین یادآور شد: صحبت ما این است که ترامپ یکسری مشکلات درونی داشت که قبل از ریاست جمهوری‌اش و در دوران تبلیغات انتخاباتی خود هم می‌گفت ما می‌خواهیم از برجام خارج شویم و می‌خواهیم آن را پاره کنیم.

این نماینده مجلس دهم با اعتقاد بر اینکه ترامپ مدام به دنبال فرصت می‌گشت تا بدعهدی خود را ثابت کند حال این فرصت را گیر آورده است و فکر می‌کند برای دوشیدن امثال عربستان و خوشایندی رژیم صهیونیستی کار خوبی است،‌ اضافه کرد: من مطمئنم اگر ما در آینده خوب عمل کنیم می‌توانیم ترامپ را پشیمان کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید آیا مذاکره با اروپایی‌ها پاسخ می‌دهد و یا مانند آمریکا باز هم بدعهدی خواهیم دید،‌گفت: باید این خوش‌بینی را داشت اما اگر احساس کردیم که فقط می‌خواهند پوسته را نگه دارند یک هفته هم بیشتر لازم نیست رایزنی کنیم.

نظر شما