شناسهٔ خبر: 146314 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

تصویب لوایح سه گانه FATF نوعی خودتحریمی است

سیدحسین نقوی حسینی// سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: به نظر می رسد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از دستور کار خارج شود.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی لوایح سه گانه مورد درخواست fatf در مجلس اظهار داشت: لوایح سه گانه ای که متعاقب FATF به مجلس آمد در عین حال که می تواند نکات مثبتی داشته باشد خسارات جبران ناپذیری برای منافع ملی کشور دارد.

وی با بیان اینکه لوایح سه گانه دارای ایراداتی هستند که این ایرادات بعدها ما را درگیر می کنند، افزود: این ایرادات می توانند در عرصه بین الملل مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورند از این رو معتقدم این لوایح و FATF نباید به تصویب رسیده و عملیاتی شود وگرنه کشور را دچار مشکلاتی خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تاکید براینکه ایران با غربی ها در مفهوم تروریسم اختلاف نظر دارد، یادآور شد: ۲۳۱ نهاد و فرد ایرانی در لیست تحریمی آمریکایی ها قرار دارند بنابراین اگر ما زیر بار این لوایح و کنوانسیون را بپذیریم سایر نهادها و موسساتی که داخل کشور تحریم نیستند نمی توانند با این ۲۳۱ نهاد و فردی که تحریم هستند مراوده داشته باشند. یعنی علاوه بر اینکه این نهادها و افراد از سوی آمریکا تحریم هستند از سوی نهادهای داخلی هم مورد تحریم قرار می گیرند که این  نوعی خودتحریمی محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می رسد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از دستور کار خارج شود.

نظر شما