شناسهٔ خبر: 146290 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بخش مسکن به تنهایی می‌تواند سیاست تحریم‌ آمریکا را بی اثر کند

مسکن.jpg کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه با ظرفیت‌های بخش مسکن می‌توانیم جلوی آمریکا بایستیم، گفت:بخش مسکن به‌تنهایی می‌تواند اقتصاد ایران را سرپا نگاه دارد.

به گزارش «نماینده»، افشین پروین پور، در خصوص تأثیر خروج آمریکا از برجام بر بخش مسکن کشور، اظهار کرد: دراین زمینه باید دید که تصمیم ایران پس از خروج آمریکا از برجام چیست اینکه آیا با اروپا توافق کرده و در برجام می‌ماند یا خیر.

وی تصریح کرد: در هر صورت مسکن کشور تأثیر آن چنانی از بحث خروج برجام نمی‌پذیرد و می‌توان به راحتی از ظرفیت این بخش برای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانوارها استفاده کرد.

کارشناس ارشد اقتصاد مسکن تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت باید عاقلانه رفتار کند. به عبارت دیگر باید جلوی واردات را بگیرد و به سوی استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور از جمله مسکن حرکت کند.

پروین‌پور بیان کرد: نهادهای ساختمانی تحت تأثیر اعمال تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند بلکه با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه بخش مسکن می‌توان زیرساخت‌های رونق اقتصادی و کاهش قیمت‌ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از بهترین گزینه‌های نجات اقتصاد کشور است، اظهار کرد: هرچقدر تحریم تشدید شود تأثیری بر روی مسکن نمی‌گذارد دولت باید شروع ساخت و سازهای مسکن را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد اشتغال و رونق باشیم.

کارشناس اقتصاد مسکن در ادامه از شرایط کنونی مسکن به عنوان یک ظرفیت طلایی برای خانه‌دار کردن خانوارها نام برد و گفت: اگر بتوانیم عاقلانه رفتار کرده و تولید مسکن را افزایش دهیم باعث اشتغال زایی و به دنبال آن افزایش سطح درآمد خانوارها می شود در این صورت سایر بخشهای اقتصادی نیز رونق می‌گیرند.

پروین پور تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در مسکن داریم که با تکیه بر آنها می‌توانیم جلوی آمریکا ایستاده و اقتصاد ایران را سرپا نگاه داریم.

نظر شما