شناسهٔ خبر: 146149 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هرماه ۶۰ اتوبوس به لیست فرسوده هااضافه می شود

اتوبوس مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: هرماه ۶۰ اتوبوس به سن فرسودگی می رسند.

به گزارش «نماینده»، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران، با بیان این که وضعیت فرسودگی اتوبوس‌های پایتخت وضعیت نامناسبی است، گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ اتوبوس در تهران فعالیت می‌کنند که ۵۰ درصد آن فرسوده است و هرماه ۶۰ تا ۷۰ اتوبوس به سن فرسودگی اضافه می‌شوند.

 مدیرعامل شرکت واحد ادامه داد: اتوبوس‌های دو کابین شهر تهران هم به سن فرسودگی رسیده‌اند و به همین دلیل است که میزان مردودی در معاینه فنی اتوبوس‌های تهران افزایش پیدا کرده است.

سنندجی با بیان این که سال‌هاست موضوع فرسودگی اتوبوس‌ها را گفته‌ایم و امیدواریم امسال در طرح دولت هزار دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان شود، گفت: نمی‌توانیم اتوبوسی را از رده خارج کنیم و مجبوریم با اورهال‌کردن اتوبوس‌ها آنها را به هر زحمتی شده در ناوگان حفظ کنیم هرچند که برخی از این اتوبوس‌ها از لحاظ شکل ظاهری و نظافت دیگر نمی‌توان برایشان کاری کرد.

سنندجی در خصوص مخازن گاز اتوبوس های گاز سوز هم توضیح داد: تمامی مخازن گاز این اتوبوس‌ها تست مخزن شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد. البته تست مخازن با فرسودگی دو موضوع جدا است. تمامی این اتوبوس‌ها سنشان بالای هشت سال است و سن فرسودگی را رد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد با بیان این که میانگین سن ناوگان به ۹.۵ سال رسیده است گفت: ما برای کاهش سن ناوگان و توسعه شبکه به اتوبوس‌های تازه نیاز داریم این موضوع را هم سال‌هاست می‌گوییم. درحال‌حاضر برای نوسازی ناوگان به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس نیاز داریم.

سنندجی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شبکه اتوبوسرانی را هم توسعه بدهیم به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس دیگر نیاز داریم و در مجموع تهران برای برطرف کردن نیازهایش به ۷ هزار اتوبوس نیاز دارد.

نظر شما