شناسهٔ خبر: 146108 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محور مقاومت پاسخ کوبنده ای به جنگ افروزی در منطقه می دهد

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محور مقاومت پاسخ کوبنده ای به عربده کشی و جنگ افروزی در منطقه خواهد داد.

­به گزارش«نماینده»، هیات پارلمانی کشورمان به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر به دمشق، از محله تازه آزاد شده «جوبر» در شرق شهر دمشق بازدید کرد.

محله جوبر یکی از مناطق قدیمی دمشق است که در هفت سال گذشته در اشغال تکفیریان تروریستی بوده که تروریست های مسلح آن را مبدایی برای حملات خمپاره ای خود به محله مسکونی شهر دمشق قرار دادند.

علاء الدین بروجردی رئیس هیات پارلمانی کشورمان در این برنامه تصریح کرد: با وجود حمایت های عظیم لجستیکی و تسلیحاتی برون مرزی، اما تروریست ها شکست خوردند و بعد از هفت سال تسلیم ارتش سوریه شدند.

راز پیروزی ارتش سوریه در انسجام میان مردم و دولت است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: راز پیروزی ارتش سوریه در انسجام میان مردم و دولت است و اگر این حمایت های مردمی نبود، هرگز حماسه پیروزی غوطه و سایر مناطق سوریه رقم نمی خورد.

وی افزود: هدف جنگ نیابتی تروریسم علیه سوریه این بود که یکی از مهم ترین حلقه های مقاومت شکسته شود اما در سایه ایستادگی و رشادت رزمندگان در جبهه سوریه، اکنون این پیروزی های درخشان را می بینیم.

بروجردی گفت: شاید به همین دلیل بود که محور شرارت مستقیم وارد عمل شده و مراکز نظامی سوریه را هدف قرار می دهد ولی باید بداند که محور مقاومت پاسخ کوبنده ای به عربده کشی و جنگ افروزی در منطقه خواهد داد.

نماینده کلیمان در مجلس شورای اسلامی که به همراه سایر اعضای هیات پارلمانی از منطقه جوبر بازدید کرد، تخریب هولناک این منطقه از جمله مساجد و کنیسه قدیمی یهودیان را به شدت محکوم کرد.

سیامک مرصدق هشدار داد، کسانی که با ملت های منطقه دشمنی دارند، بنای نابودی همه منطقه را دارند، دشمنان منطقه به هیچ وجه نمی خواهند منطقه روی صلح و آرامش را ببیند.

وی با ستایش نقش افتخارآفرین مستشاران ایرانی در مبارزه با تروریسم در سوریه، افزود، تنها راه برقراری آرامش در منطقه خروج همه نیروهای بیگانه است تا مردم منطقه سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

این نماینده کلیمی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ دینی، وحشی گری، کشتار و ویرانگری تروریست ها را نمی پذیرد، اینگونه جنایات منشا ضد دین و ضد انسانی دارد.

نظر شما