شناسهٔ خبر: 146080 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

تهران از وضعیت ثبات مدیریت شهری برخوردار نیست

شهرداری تهران 43 عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بی شک تا زمانی که شهرداری تهران سرپرست دارد ماندن شهر در بلاتکلیفی طبیعی است و عدم مدیریت بحران نیز امری طبیعی است.

به گزارش «نماینده» محمد حقانی عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران؛ با بیان اینکه استعفای نجفی نباید تا انتخاب شهردار بعدی مورد پذیرش قرار می گرفت اظهار داشت: آنچه موجب بی تدبیری درامر فائق آمدن بر موضوعی همانند بارش باران وتگرگ در تهران شد آن است که شهر از وضعیت ثبات مدیریت شهری برخوردار نیست. بنده قبل از استعفای آقای نجفی خطاب به اعضای شورای پنجم از آنها خواستم دو هفته پذیرش استعفای شهردار را به تعویق بیاندازند تا در زمان عنوان شده فردی را به عنوان مدیر راهی شهرداری تهران کنند که امور شهر را در دست بگیرد و بتواند نیازهای شهر را برآورده و پاسخگوی مطالبات مردم باشد که متاسفانه به این توصیه توجهی نشد، و با پذیرش استعفای آقای نجفی مجبور به انتخاب سرپرست برای شهر تهران شدند.

وی با اشاره به اینکه  سرپرست تهران قادر به ایجاد انسجام در میان رده های مدیریتی در شهرداری نیست افزود: اینکه تهران در نبود شهردار سرپرست داشته باشد مساله ای است که پیش بینی شده از سوی قانون و موضوعی قانونی است اما درباره کلانشهری چون تهران که پایتخت جمهوری اسلامی ایران است قرار دادن سرپرست برای شهرداری به دلایل مختلف منجر به عدم توازن در شهرداری و آسیبهای روحی مدیران ارشد و لایه های میانی شهرداری خواهد شد. بی شک تا زمانی که شهرداری تهران سرپرست دارد ماندن شهر در بلاتکلیفی طبیعی است و عدم مدیریت بحران نیز امری طبیعی است.

محمد حقانی تصریح کرد: مسلما شهرداری تهران جدای از سایر مجموعه ها و نهادهاست و کارکردهای مثبت و تاثیر گذار آن منجر به شکوفایی شهر و رضایت شهروندان و حضور مردم در عرصه های مختلف شهری خواهد شد. انتظار مردم از مدیریت شهری برآورده کردن مطالبات آنها، کار و فعالیت بیشتر درسطح شهر و ایجاد تغییراتی که روز به روز شهر را زیباتر و متفاوت تر کند است از این رو انتظار می رود اعضای شورای شهر هر چه زودتر نسبت به این موضوعات تمهیدات ویژه ای بیاندیشند. امید می رود که  اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم با توجه به گذشت زمان تا پایان ماه جاری فردی کارآمد و با کفایت وآشنا به مدیریت شهر را راهی خیابان بهشت کنند تا روز به روز شاهد توسعه شکوفایی شهر و تثبیت وضعیت شهرداری؛ کاهش بحران های شهری و رضایت مردم باشیم.

نظر شما