شناسهٔ خبر: 146076 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

"لایحه حمایت از کودکان" با درخواست نمایندگان می‌تواند زودتر از موعد در صحن بررسی شود

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: رسیدگی زودتر از موعد لایحه حمایت از کودکان نیازمند امضای جمعی از نمایندگان است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی، اظهار کرد: بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی و قضایی به اتمام رسیده و در ۵۴ ماده به صحن علنی مجلس ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این قانون وظایف وزارت بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، دادسراها، سازمان بهزیستی و دادگاه‌های بخش اطفال مورد بررسی قرار گرفته است.

نوروزی با تاکید بر اینکه اصولا مسئله کودک آزاری به هر نوعی صورت بگیرد جرم است، تصریح کرد: در بندهای این لایحه جرائم مربوط به بهره‌کشی کاری، مالی و یا ابزاری، جرائم مربوط به سوء استفاده جنسی، سوء استفاده در فضای مجازی، جرائم مربوط به سوء استفاده از کودکان به منظور ارتکاب اعمال خلاف از قبیل قاچاق و یا توزیع سی‌دی‌های مبتذل، جرائم مربوط به ضرب و شتم و خرید و فروش کودک و جرائم مربوط به فروش اعضای بدن کودک، آمده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی افزود: هر نوع آزار و اذیت کودکان و نوجوانان که موجب صدمه جسمانی، روانی و اخلاقی به آنان شود و سلامت جسم یا روان آنان را به مخاطره بیاندازد، ممنوع است و بر اساس این لایحه مشمول مجازات خواهد بود.

نوروزی با اشاره به حوادث اخیر مبنی بر آزار و اذیت کودکان که در برخی از مناطق کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: برای اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان زودتر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد، ضروری است تا چند تن از نمایندگان درخواست فوریت بررسی آن را امضا کنند.

وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان لایحه منسجم و خوبی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این لایحه هرچه زودتر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

نظر شما