شناسهٔ خبر: 146034 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قوه قضائیه پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را بدون اطاله رسیدگی کند

وزارت اموزش و پرورش43 در بیانیه کانون تربیت اسلامی به بهانه هفته معلم آمده است: از قوه قضائیه انتظار داریم به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خارج از مراحل عادی و به دور از اطاله متعارف، رسیدگی کنند.

به گزارش «نماینده»، در بیانیه کانون تربیت اسلامی در آستانه هفته معلم آمده است: هفته و روز معلم، فرصتی است تا دوباره به اندیشه‌های والای شهید مرتضی مطهری بیندیشیم و نگذاریم آثار او در جامعه فراموش شود. چرا که استمرار درست انقلاب اسلامی در فهم درست اندیشه‌های بزرگان انقلاب به ویژه شهید مطهری است.

عنصر تفکر و تعقل، زمان شناسی، جامع نگری، تهجد، مسئولیت پذیری و مبازره با انحراف از شریعت توحیدی اسلام، بخشی از افکار آن عزیز است. مراجعه به یادداشت های آن شهید نشان می‌دهد که چگونه نسبت به مسائل اجتماعی، دینی، اقتصادی مسئله یابی می‌کرد و برای فهم و حل درست آن کاوش می‌نمود. سیره عملی و ایمانی آن شهید، الگوی مناسبی برای معلمان است و اندیشه‌های پاسخ بسیاری از مسائل زمان ماست و انقلابی ماندن در تراز انقلاب اسلامی با مراجعه به آثار او میسر است.

این بیانیه می‌افزاید: یاد همه شهدا به ویژه چهار هزار شهید فرهنگی را در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و هفته معلم گرامی می‌داریم و با آنان به ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای یک بار دیگر پیمان می‌بندیم که در تربیت فرزندان این کشور بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی تلاش نماییم و در برابر تربیت مبتنی بر غربزدگی، وابستگی، خودباختگی ایستادگی کنیم و آن را در جامعه افشا نماییم.

در آستانه هفته معلم کانون تربیت اسلامی مواردی را متذکر می شود.

۱-در این برهه زمانی به مسئولان عالی‌رتبه کشور یادآور می شویم که کوتاهی و کوچک دیدن تعلیم و تربیت خسارات جبران ناپذیری به کشور و نظام اسلامی وارد می‌کند که همگان در برابر خدا و انبیا و ائمه و شهدا و انقلاب مسئولند و انتظار فرهنگیان از نهادهای قانونی پایبندی آنان به قوانین مصوب و سیاست‌های ابلاغی از جمله بند ۳-۳ و افزایش انگیزه آنان برای خدمت مطلوب، اقدامات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان و بند ۲-۶ یعنی حمایت از بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش و ۱۱-۳ یعنی سند تحول بنیادین و ۱۲-۳ یعنی نظام رتبه بندی فرهنگیان است.

۲-از مسئولین آموزش و پرورش انتظار داریم به طور قاطع اجرای سند تحول بنیادین را در دستور قرار دهند و برای تحقق آن در مدارس اقدامات عملی را به اجرا بگذارند.

۳- از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود تصمیمات راهبردی مانند جذب نیروی انسانی، هدایت تحصیلی، امتحانات نهایی، کنکور، حذف مدارس تیزهوشان اول متوسطه و مانند آن را به موقع و قاطع انجام داده و با هماهنگی قبلی ترتیبی اتخاذ نمایند تا از التهاب آفرینی در جامعه، خانواده، مدرسه، پیشگیری شود.

۴- از قوه قضائیه انتظار داریم به پرونده  صندوق ذخیره فرهنگیان خارج از مراحل عادی و به دور از اطاله متعارف، رسیدگی کنند و با مجازات خائنان به سرمایه فرهنگیان و برگشت اموال اختلاس شده، امید را در فرهنگیان زنده نمایند تا آنان بتوانند درس عملی عدالت خواهی را به دانش آموزان بیاموزانند.

۵- از سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش درخواست می‌شود به قانون جذب نیروی انسانی فقط از دانشگاه فرهنگیان تمکین کنند و ردیف های استخدامی لازم را برای حل کمبود نیروی انسانی در پنج سال آینده در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.

۶- در سال حمایت از کالای ایرانی از تمامی همکاران گرانقدر تقاضا داریم ظرفیت و اعتبار مدرسه را برای فرهنگ سازی در این زمینه به کارگیرند و ضرورت این حمایت را به ویژه در ارتباط با استفاده دانش آموزان از لوازم التحریر و لوازم تحصیل ایرانی مورد توجه قرار دهند.

۷- از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب یک فوریتی طرح تنظیم برخی از مقرارت مالی و اداری آموزش و پرورش تشکر می‌کنیم و جامعه فرهنگیان انتظار دارند نمایندگان مردم با تصویب نهایی آن گامی در راستای کاهش مشکلات معیشتی معلمان بردارند.

کانون تربیت اسلامی هفته و روز معلم را به همه فرهنگیان ارجمند و پُر تلاش سراسر کشور تبریک می‌گوید و به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی همه تلاش خود را برای استیفای حقوق آنان به کار خواهد گرفت.

نظر شما