شناسهٔ خبر: 146011 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سرعت و ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی تقویت شود

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، بر لزوم تقویت سرعت و ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی با توجه به منافع آن تأکید کرد.

به گزارش«نماینده»، جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با حضور تمام اعضاء برگزار شد.  

در اطلاعیه این تشکل درباره جزئیات جلسه شورای مرکزی آمده است:

«در این جلسه محدود کردن دایره انتخاب شهردار و حذف محسن هاشمی، رییس کنونی شورای شهر از لیست گزینه‌های مطرح برای پذیرش این مسئولیت، به عنوان دیگر خطای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و گفته شد این اصرار بر ادامه حضور محسن هاشمی در شورای شهر صرفا با انگیزه جناحی صورت گرفته تا مهدی چمران، منتخب بیست‌ودوم مردم تهران به جای هاشمی وارد شورا نشود. به این ترتیب به نظر می‌رسد لیست امید بیش از اینکه به شعار همراهی و همکاری برای حفظ انسجام و وحدت برای پیشبرد امور شهر پایبند باشند، نگران حضور سیاسی تنها یک تن از رقبای سیاسی خود در صحن شورای شهر هستند.

در جلسه اخیر جمعیت جانبازان ضمن بررسی پیشرفت ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی به منظور صیانت از حریم خصوصی مردم و دخالت‌های ضد امنیتی و سیاسی نرم‌افزار تلگرام، اعضای جمعیت جانبازان با تاکید بر کینه‌ورزی آمریکا و گردانندگان تلگرام نسبت به ایران، با یادآوری خروج روسیه از سیطره این نرم‌افزار، خواستار دقت‌نظر دانشمندان و مهندسان جوان ایرانی برای تسریع در رفع کاستی‌های نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی شده و یادآوری کردند که موفقیت در این نبرد سایبری، نیازمند پشتیبانی همگانی از رزمندگان خط مقدم این جنگ نابرابر به ویژه از سوی مسوولان است.

به اعتقاد این جمعیت، همدلی و هم‌صدایی دست‌اندرکاران این امر برای تحقق تصمیمات راهبردی شورای ملی فضای مجازی در خصوص جایگزینی نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی برای اکثر کاربران ایرانی، امری ضروری است و در این راستا باید از اظهارنظرهای حاشیه‌ای درباره مسیری که در حال طی شدن است، پرهیز شود.

تقویت سرعت و ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی با توجه به منافع اقتصادی قابل توجه آن و نیز جلوگیری از دسترسی نظام سلطه به اطلاعات داخلی نظام جمهوری اسلامی کمترین تردیدی برای ادامه این عزم راهبردی تا حصول نتیجه کامل باقی نمی‌گذارد.

انتشار گسترده کلیپ تعرض و اهانت برنامه ریزی شده به نیروهای گشت ارشاد ناجا، موضوع دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. اگرچه نفس چگونگی برخورد با بدحجابان در کلیپ مذکور مورد نکوهش جمعیت جانبازان است، اما نحوه انتشار فراگیر و هدفمند این کلیپ که شاید در زمره استثنائات رخ داده در غاطبه نیروهای ناجا باشد، به دام‌گستری و نقشه دشمن برای مخدوش کردن جایگاه حافظان امنیت و تلاشگران نیروی انتظامی نسبت داده شد.

رو در رو قرار دادن اقشار مختلف جامعه با اعتقادات و سلایق گوناگون از ترفندهایی است که گاهی با عنوان جامعه مدنی و جامعه دینی دو قطبی جنگ و صلح، گاه با عنوان تقابل مقاومت و مدارا و گاه تقابل آزادی و محدودیت به ویژه در فضای مجازی ظهور و بروز پیدا می‌کند و هدف اصلی آن اختلاف افکنی‌های کاذب برای شکستن انسجام جامعه و زیر سئوال بردن امنیت و هویت ملی است تا شعارها و مطالبات اصلی ملت به‌ویژه تحقق شعار سال(حمایت از کالای ایرانی) در حاشیه قرار بگیرد؛ از این رو جمعیت جانبازان ضمن یادآوری اهمیت شناخت ترفندهای دشمن و افشای دست پنهان آن ها، خواستار همکاری ویژه مردم با وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی شد تا از بازی ناخواسته مردم در زمین طراحی شده توسط دشمن جلوگیری شود.»

برچسب‌ها:

نظر شما