شناسهٔ خبر: 145942 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ورود تمام قد پلیس برای حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا

ناجا مقامات ارشد نیروی انتظامی از تلاش تمام قد پلیس برای حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا در سال جدید سخن گفته اند.

به گزارش«نماینده»، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند و در این باره فرمودند: همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم -هم مسئله‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال؛ شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی».

فرمانده های ارشد نیروی انتظامی نیز با تاکید بر اجرای فرمان رهبر انقلاب، یکی از اولویت های امسال را بر این موضوع قرار داده اند.

سردار حسین رحیمی با اشاره به این موضوع گفت:  مقام معظم رهبری همه ساله با توجه به مسایل، چالش ها و مشکلات کشور و راه های برون رفت از این موضوعات شعار و نام سال را عنوان و جوانب مختلف امر را روشن می فرمایند.

وی افزود: اگرتولید ملی شتاب بگیرد و به رشد و شکوفایی برسد بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل خواهد شد و در مقابل نیز آسیب‌های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های پلیس در سال جدید مبارزه با کالای قاچاق خواهد بود گفت: ما تقویت ویژه ای روی پلیس مبارزه با قاچاق کالا انجام دادیم. با اشراف اطلاعاتی که ابزار آن را فراهم کردیم، ماموریت مبارزه با قاچاق کالا جزو اولویت های اولیه ما خواهد بود.

وی گفت: به دلیل اجرای فرمان فرمانده کل قوا و حمایت از کارگران و تولیدکنندگان که در فضای اقتصادی زحمت بسیار می کشند، نیاز است پلیس نیز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فعالیت مافیای قاچاق انجام دهد.

سردار رحیمی اضافه کرد: کیفیت اجناس ایرانی در بسیاری از موارد بیشتر و بهتر و مطلوب تر از نمونه های خارجی است، اما متاسفانه خیلی ها دست بردار نیستند و با وارد کردن این موارد به کشور، به کارگر ایرانی و تولید ایرانی و اشتغال کشور و فرزندان ما ضربه می زنند. به اقتصاد کشور نیز خسارت وارد می کنند. به همین دلیل این موضوع جزو اولویت های پلیس است.

سردار رحیمی با بیان اینکه متاسفانه به واسطه مشکلات موجود اقتصادی امروزه شاهد بیکاری جوانان و مشکلات مبتلا به آن هستیم خاطر نشان کرد:  بیکاری موضوعی است که مشکلات و آسیب های فراوانی را می تواند برای یک فرد و به تبعه آن برای جامعه به همراه داشته باشد که تبعات ناخوشایند آن را می توان در بطن جامعه مشاهده کرد.

اولویت ما حمایت از تولیدات داخلی برای پلیس است

سرهنگ یار احمدی سرپرست پلیس آگاهی تهران نیز عنوان کرد: امسال با اشاره به نام گذاری سال ۹۷، حمایت از تولید داخل در سرلوحه کارمان قرار دارد و ما حتما از تولید داخل استفاده خواهیم کرد، چون دستور رهبر انقلاب است و ایشان امسال را به این عنوان معرفی کردند.

وی افزود: برخی تجهیزات ما از قبل تهیه شده و برخی خارجی است. اما اولویت ما در سال جدید این است که از تولیدات داخلی استفاده کنیم و قطعا این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

سرهنگ یاراحمدی با اشاره به ورود خودروهای خارجی توسط نیروی انتظامی گفت: واقعیت این است که بحث خوردو موضوع ویژه ای است. ما تاکیدمان بر حمایت از تولید داخل و استفاده از آن است اما پلیس باید خودرویی داشته باشد که قدرت مانورش را بیشتر کند.

سرپرست پلیس آگاهی اضافه کرد: ما به هر حال باید به کسانی که از خودروهای پرقدرت استفاده می کنند برسیم و برای این امر نیاز به تجهیزات مدرن و ویژه داریم؛ البته تلاش ما این است که تا حد امکان از تولیدات داخل استفاده شود.

در حمایت از تولید داخل باید به ابتدای مسیر نگاه کرد، نه انتهای آن

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا نیز با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی و موضوع تجهیزات کنترلی در جاده ها گفت: با افتخار باید تاکید کنیم در حوزه نرم افزار صد درصد تجهیزات داخلی است، در دانش نیز کاملا بومی شده است. تجهیزات هم به لحاظ سخت افزاری عمدتا داخلی است و آن بخش که در ابتدای کار کاملا وارداتی بود، بومی شده است.

وی افزود: در زمینه دوربین ها هم همین طور است. دوربین ها در گذشته همه وارداتی بود اما اکنون بالای ۸۰ درصد آن ها داخلی تولید می شود. البته تاکید می کنم باید در این حوزه ها حمایت شود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره حمایت ها توضیح داد: متاسفانه بسیاری از مسئولان به جای پیشگیری به انتهای مسیر نگاه می کنند. مثلا به جای اینکه بودجه ها صرف مسائل کنترلی در جاده ها شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم، معمولا با تعلل در این بخش ها به سراغ تجهیز کردن ناوگان برای پس از تصادف می رویم. البته که این بخش لازم است اما نیاز است که در حوزه پیشگیری بیشتر بودجه هزینه شود.

نظر شما