شناسهٔ خبر: 145938 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

آیا حساب کاربری روزنامه "جهان صنعت" در اختیار خبرنگار هتاک بود؟+تصاویر

میراسماعیلی روزنامه‎ای که به نام اخبار اقتصاد و صنعت مجوز گرفته است امروز نه تنها در توئیتر بلکه روی صفحات آن، کمتر از مباحث اقتصادی و حقوق مردم صحبتی به میان می‌آید و رویکرد سیاسی آن پر رنگ تر از رویکرد اقتصادی است.

«نماینده» / طی روزهای گذشته خبر بی حرمتی یکی از روزنامه نگاران اصلاح طلب که در روزنامه جهان صنعت قلم می زد به امام رضا با واکنش شدید از سوی مردم مواجه شد.

در همین راستا خبرنگار روزنامه اصلاح طلب «جهان صنعت» در توئیتی که در آن هیچ گونه احترامی به شخصیت معصوم دیده نمی‌شود؛ این خبرنگار حرف‌هایی درباره امام علی بن موسی الرضا(ع) که ایرانیان افتخار خادمی و میزبانی از آن حضرت را دارند، زده که افکارعمومی را جریحه دار کرده است.

روز گذشته در حالی که این خبرنگار به خاطر هتاکی به امام رضا(ع) تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و توسط دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود اما در نهایت ساعاتی پس از این احضار در حالی که میراسماعیلی قصد فرار از کشور به گرجستان را داشت توسط مامورین فرودگاه دستگیر شد.

نکته قابل تأمل در اینجا برائت روزنامه جهان صنعت از این فرد بوده است؛ روزنامه «جهان صنعت» در توئیتی ضمن رد انتساب این توهین به مجموعه این روزنامه بیان کرده است که برخورد لازم با فرد خاطی انجام شده، اما در این حیطه مطرح نشده که چه برخوردی با او انجام گرفته است و آیا میزان مجازات و برخورد با تخطی که انجام شده یکسان است.

این توئیت در شرایطی منتشر شده که صفحه این روزنامه در توئیتر که تعداد محدودی را دنبال کرده است، همچنان اکانت این خبرنگار هتاک را دنبال می کند.

این در حالی است که اکانت دیگر روزنامه صنعت در توئیتر تنها دو نفر را دنبال کرده که یکی از آنها خبرنگار هتاک یعنی میراسماعیلی  است! بر همین اساس این گمان می رود که صفحه روزنامه جهان صنعت توسط میراسماعیلی به روز شود.

نکته مهم تر این است که پس از دستگیری میراسماعیلی، اکانت این روزنامه دیگر به روز نشده، این در حالی است که این اکانت روزانه چندین توئیت منتشر می کرد. هرچند توئیت های این اکانت مانند صفحات روزنامه جهان صنعت بیشتر از رنگ اقتصادی، رنگ و بوی سیاست به خود گرفته اند.

روزنامه‌ای که به نام اخبار اقتصاد و صنعت مجوز گرفته است امروز نه تنها در توئیتر بلکه روی صفحات آن، کمتر از مباحث اقتصادی و حقوق مردم صحبتی به میان می‌آید و رویکرد سیاسی آن پر رنگ تر از رویکرد اقتصادی است.

از همین رو به نظر می رسد حضور افرادی مانند میراسماعیلی در تحریریه نه تنها خارج از عرف این روزنامه نبوده بلکه کاملاً با سیاست های جهان صنعت همراه بوده است.

شاید اگر هیأت نظارت بر مطبوعات دست از رفتارهای گزینشی خود برداشته و با رسانه های هتاک برخورد مناسبی صورت گیرد شاهد تکرار چنین توهین هایی نباشیم.

نظر شما