شناسهٔ خبر: 145928 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی: کشور از دوپهلویی واژه‌های برجام زیان دید/ مطهری: این نوع صحبت بی اعتمادی به دولت وارد می‌کند

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: در برجام از واژه های دوپهلو استفاده شده بود و اکنون کشور از بابت آن زیان دیده است، بنابراین به منظور ارتقای دقت مرکز راستی آزمایی در مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود.

به گزارش «نماینده»، لایحه موافقتنامه بین‌المللی روغن زیتون و کنسرو زیتون در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با لایحه مذکور اظهار داشت: باید در ترجمه موافقت نامه‌های بین المللی دقت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در موافقت نامه پالرمو مشخص شد که متنی که دولت در اختیار مجلس قرار داده به صورت صحیح ترجمه نشده بود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: همچنین در برجام از واژه های دوپهلو استفاده شده بود و اکنون کشور از بابت آن زیان دیده است، بنابراین به منظور ارتقای دقت مرکز راستی آزمایی در مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود.

بر اساس این گزارش علی مطهری که بخشی از ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به حاجی دلیگانی گفت: نباید اشتباهی را که در یکجا صورت گرفته به جاهای دیگر تعمیم داد، چرا که این نوع صحبت به نوعی بی اعتمادی به دولت وارد می کند.

در ادامه نیز، منوچهر جمالی سوسفی نماینده مردم رودبار در مجلس در موافقت با لایحه موافقت نامه بین المللی روغن و کنسرو زیتون گفت: ایران در شورای بین المللی زیتون عضو است و مجلس موافقت نامه مذکور را قبلا مصوب کرده است، اما اصلاحاتی صورت گرفته که مورد بررسی کمیسیون های مجلس نیز قرار گرفته است.

وی افزود: اگر این  موافقت نامه تصویب نشود، امکان دارد ایران دیگر برای ریاست شورای بین المللی زیتون رأی نیاورد و حتی ممکن است رژیم صهیونیستی جای ایران را در این شورای بین المللی بگیرد.

نظر شما