شناسهٔ خبر: 145906 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اعضای شورای شهر تهران دچار چالش و اختلاف شده‌اند

مرتضی طلایی 43 عضو سابق شورای شهر تهران گفت: متأسفانه آنچه که تاکنون از رفتار شورا برآمده این است که در درون خود به اندازه‌ای دچار چالش و اختلاف هستند که مجالی برای پرداختن به امور شهر و شهرداری ندارند و بیشتر درگیر حاشیه‌ها هستند.

به گزارش «نماینده» مرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران در رابطه با گزینه‌های مطرح شده شهرداری تهران  گفت: قطعاً پیش‌بینی و پیش داوری در این زمینه تا حدودی سخت است و نیازمند گذشت زمان است، چون عوامل مؤثر برای موفقیت شهردار را در نظر گرفت که اولین و مهمترین گزینه خود شهردار است که باید دید کارآمدی شهردار و سوابق کاری او چگونه است و آیا در رزومه او کاری که نشاندهنده موفقیت او برای مدیریت سهری باشد وجود دارد یا نه.

وی تصریح کرد:درباره این افراد همرسانه‌ها موظف هستند سوابق کاری آن افراد را بررسی کنند و به افکار عمومی عرضه کنند و نشان دهند که کارنامه این افراد شامل چه فعالیت‌هایی است. نکته دوم اینکه حتی با فرض اینکه بتوانند شهرداری را نتخاب کنند که حداقل پارامترهای شهردار را داشته باشد، امیدواریم که دوستان شورای شهر پای آن بایستند و تمام قد از آن حمایت کنند که شهردار منتخب بتواند کار کند.

طلایی در خصوص اختلافات شورای شهر و تأثیر آن بر انتخاب شهردار نیز گفت: بنده نمی‌خواهم در این مورد ناامیدانه صحبت کنم، اما متأسفانه آنچه که تاکنون از رفتار شورا برآمده این است که در درون خود به اندازه‌ای دچار چالش و اختلاف هستند که مجالی برای پرداختن به امور شهر و شهرداری ندارند و بیشتر درگیر حاشیه‌ها هستند. بنابراین این گزینه آیتم مهمی در پاسخ به این سؤال است که آیا شهردار آینده عملکرد موفقی خواهد داشت یا خیر! بخش مهمی از پاسخ این سؤال به شورا بازمی‌گردد که به نظر می‌رسد چندان امیدوارکننده نیست.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: نکته بعدی اینکه به هر حال فردی که قرار است انتخاب شود توان و کارآمدی لازم برای ایجاد منابع پایدار و پیش‌برد پروژه‌های عمرانی و نیز اداره شهر داشته باشد که در شرایط موجود به نظر می‌رسد طی  ۸ ماه اخیر چندان رضایت‌آمیز نبوده است. این موضوع نیز آیتم مهم دیگری است که در کنار سایر گزینه‌ها باید به آن توجه کرد.

طلایی اظهار داشت: در بین افراد مطرح شده هم برخی از این افراد دارای سوابقی بوده و جریان اصلاح‌طلب به خوبی آنها را می‌شناسد؛ اما برخی از آنها از نظر سوابق سیاسی حتی در بین جریان اصلاح‌طلب نیز چندان شناخته شده نیستند و شاید بتوان گفت خود جریان اصلاخ‌طلب هم دید چندان روشن و مشخصی نسبت به آن افراد و مدیریت آنها نداشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد باید در این مورد حداقل تا زمان انتخاب شهردار باید کمی صبور بود و دید که گزینه نهایی چه کسی است و چه اهداف و برنامه‌هایی را برای مدیریت شهر تهران در نظر دارد. هر چند چالش‌ها و اختلافات موجود می‌تواند امیدها برای مدیریت صحیح و مناسب را از بین ببرد.

نظر شما