شناسهٔ خبر: 145808 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسعودی:نبود برنامه دراز مدت و راهبردی برای دوره پیش از دبستان

مسعودی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: نبود برنامه دراز مدت و راهبردی برای دوره پیش از دبستان از جمله چالش‌های پیش روی این دوره است.

به گزارش «نماینده»،حبیب‌الله مسعودی فرید در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «تاریک و روشن آموزش‌های پیش از دبستان»، با بیان اینکه برآوردی از میزان دقیق هزینه‌کرد تربیت و رشد همه جانبه کودکان در سنین صفر تا ۶ سال در کشور ما انجام نشده است، اظهار داشت: از 0.8 تا 2 درصد درآمد تولید ناخالص ملی در برخی کشورها صرف دوره پیش از دبستان و سنین صفر تا ۶ سال می‌شود.

وی افزود: نبود برنامه دراز مدت و راهبردی برای دوره پیش از دبستان از جمله چالش‌های پیش روی این دوره است؛ کمبود و نبود نگاه سیستمی و فرآیندی به موضوع کودک نیز چالشی دیگر است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فرایند کاری ما در تربیت کودکان زیر سن دبستان بهبود یافته است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: یک راه حل موجود این است که باید با مدل رشد و تکامل همه جانبه کودکان پیش برویم و امر سلامت کودکان را فراتر از فقط بهزیستی یا دیگر نهادها ببینیم.

مسعودی فرید ادامه داد: باید آگاه‌سازی کنیم و مردم مشارکت بیشتری داشته باشند و هرکجا خانواده ای توان مشارکت نداشت دولت ورود کند؛ به عبارتی باید منابع هدفمندی را به سمتی ببریم که نیازهای اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در سنین صفر تا ۶ سال دارای نتایج و پیامدهای مثبت است، گفت: افزایش اعتبارات، تغییر نگاه سیستمیک و نگاه به رشد و تکامل همه جانبه کودکان از جمله راهکارهای اساسی پیش روست.

نظر شما