شناسهٔ خبر: 145777 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فردا

پایان فروردین با ۶ روز هوای ناسالم در تهران+نمودار

آلودگی هوا آمارها نشان می دهد در مقایسه فروردین ماه سال جاری نسبت به اولین ماه سال ۹۶، وضعیت آلودگی هوای پایتخت بیشتر از سال گذشته بوده است.

به گزارش«نماینده»، آن دسته از افرادی که روز پنج شنبه برای تعطیلات آخر هفته قصد گشت و گذار در سطح شهر تهران را داشتند با یک پدیده جالب مواجه شدند که نشان می داد شروع فصل بهار و شکوفا شدن درختان نیز گویا دیگر چندان بر روند آلودگی هوای کلانشهرها کارساز نیست.

روز پنج شنبه به خصوص در ساعات پایانی روز، هوای پایتخت شرایط چندان مناسبی نداشت و نگاهی به وضعیت کلانشهر تهران از مناطق مرتفع حاکی از آن بود که بستری از آلودگی شهر را فراگرفته و ساختمان ها و برج های بلند پایتخت نیز به سختی قابل مشاهده بودند.

در حال حاضر میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر برای میانگین کل ایستگاه ها عدد ۱۰۲ و شرایط ناسالم را نشان می دهد.

پایان فروردین با 6 روز هوای ناسالم در تهران/ پایتخت فقط 3 روز هوای پاک را در 30 روز ابتدایی بهار تجربه کرد +نمودار

از سوی دیگر میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۱۱ دیروز الی ساعت ۱۱ امروز برای میانگین کل ایستگاه ها عدد ۹۲ و شرایط سالم را نشان می دهد که البته این شاخص نیز در آستانه گذر از حد سلامت و رسیدن به شرایط ناسالم است.

پایان فروردین با 6 روز هوای ناسالم در تهران/ پایتخت فقط 3 روز هوای پاک را در 30 روز ابتدایی بهار تجربه کرد +نمودار

از آغاز سال جاری تا به امروز و با گذشتن ۳۰ روز از فصل بهار، وضعیت آلودگی هوای تهران نشان می دهد که پایتخت نشینان فقط ۳ روز هوای پاک استشمام کرده اند و ۲۱ روز دیگر نیز هوای تهران در شرایط سالم بوده است. 

این در حالی است که تهران علیرغم روزهای بارانی موجود در فروردین ماه و تعطیلات نوروز، بازهم ۶ روز هوای ناسالم را به خود دیده است.

پایان فروردین با 6 روز هوای ناسالم در تهران/ پایتخت فقط 3 روز هوای پاک را در 30 روز ابتدایی بهار تجربه کرد +نمودار

آمارها نشان می دهد در مقایسه فروردین ماه سال جاری نسبت به اولین ماه سال ۹۶، وضعیت آلودگی هوای پایتخت بیشتر از سال گذشته بوده و در شرایطی که تهران در یک ماه ابتدایی سال گذشته ۸ روز هوای پاک و ۴ روز ناسالم را تجربه کرده بود، امسال و در فروردین ماه ۳ روز هوای پاک و ۶ روز شرایط ناسالم داشته است.

با توجه به این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. همچنین افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.  

نظر شما