شناسهٔ خبر: 145750 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرونده الکترونیکی برای بیمه‌شدگان جدید تشکیل می‌شود

بیمه شخص ثالث مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی بیمه اجتماعی از تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیمه‌شدگان جدید این صندوق از ابتدای سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش «نماینده» عباس باقری گفت: برای تسهیل و تسریع در انجام امور بیمه‌ای بیمه‌شدگان، کمک به حفظ محیط‌ زیست و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، ساماندهی و لاغرسازی پرونده فیزیکی بیمه شدگان و استفاده بهینه از ظرفیت سیستم بیمه اجتماعی پرونده الکترونیکی راه اندازی می شود.

وی افزود: همچنین به استناد بخشنامه وصول حق بیمه در سال ۹۷ تمام کارگزاران صندوق مکلف و موظف به تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیمه‌شدگان جدید متقاضی عضویت در صندوق شده اند.

باقری با بیان اینکه کارگزاران در زمان نامنویسی اولیه تمام اسناد هویتی را باید بارگذاری کنند، ادامه داد: این اسناد شامل تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، مدارک و گواهی احراز سکونت یا اشتغال، گواهی احراز سلامت بیمه‌شده و مستندات بیمه‌ای از جمله فرم نام‌نویسی و قرارداد بیمه‌اجتماعی دارای اثر انگشت و امضاء بیمه‌شده را پس از تایید کارگزاری، اسکن و در سامانه سبا بارگذاری و جاگذاری کنند.

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی بیمه اجتماعی گفت: پرداخت حق‌الزحمه کارگزاران در خصوص بیمه‌شدگانی که از ابتدای سال آینده به عضویت صندوق درمی‌آیند منوط به انجام فرآیند مذکور در سامانه سبا است و این اقدام به‌عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی کارگزاری‌ها منظور می‌شود.

نظر شما