شناسهٔ خبر: 145573 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بروجردی مطرح کرد؛

تلاش آمریکا برای تغییر ساختار سیاسی حاکم در سوریه/روسیه و چین درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت کنند

بروجردی/2 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روسیه و چین به دلیل نقض آشکار قوانین بین المللی باید درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت کنند.

به گزارش «نماینده»، علاءالدین بروجردی در واکنش به حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، گفت: تجاوز ایالات متحده، انگلیس و فرانسه به سوریه به عنوان کشور عضو سازمان ملل امری محکوم است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه تجاوز آشکاری رخ داده، شورای امنیت برای بررسی ابعاد مختلف این تجاوز باید تشکیل جلسه فوق العاده دهد و روسیه و چین  نیز می توانند درخواست کننده این مهم باشند.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که سه عضو دائم شورای امنیت این تجاوز آشکار را انجام داده اند و جای تاسف دارد که مدعیان ایجاد امنیت در جهان خود ناقض امنیت بوده و ایجاد کننده بحران هستند.

تلاش آمریکا و متحدانش برای تغییر ساختار سیاسی حاکم در سوریه

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه این اقدام حرکت انفعالی آمریکا در برابر شکست سیاست های این کشوردر سوریه است، تصریح کرد: ایالات متحده با سرمایه گذاری گسترده و به همراه متحدان اروپایی و منطقه ای خودشان برنامه ریزی کردند که ساختار سیاسی حاکم در سوریه را تغییر دهند.

بروجردی در این خصوص افزود: باید اذعان کرد علی رغم اینکه هزاران تروریست از سراسر دنیا به سوریه روانه شدند و سبب آوارگی میلیون ها نفر و جان دادن هزاران نفر شدند اما در آخر سیاست های آمریکا و همپیمانانش با شکست مواجه شد.

حمله به سوریه با بهانه مسئله شیمیایی دفاع از حیثت از دست رفته آمریکا بود

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمله به سوریه با بهانه مسئله شیمیایی که دروغی شکار بود، در واقع نوعی دفاع از حیثت از دست رفته آمریکا در ارتباط با شکست در سوریه است، گفت: بعد از اینکه تروریست ها از غوطه و اطراف دمشق خارج شدند، عملا حلقه دیگری از شکست های آمریکا رقم خورد و این کشور به نوعی تلاش کرد به تروریست های باقی مانده روحیه بدهد.

وی ادامه داد: در این باید اذعان کرد که ایالات متحده باید بداند موفقیت سوریه و ادامه دادن راه مقاومت، راه بازگشت ناپذیری است و قطعا با توجه به اینکه جبهه مقاومت امروزه به نسبت سال های گذشته قوی تر است، آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر نخواهند بود با چنین اقدامات کودکانه ای مقاومت را تضعیف کنند و این سیاست راهبردی ادامه خواهد یافت.

روسیه و چین باید درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بر این اساس باید روسیه و چین درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت کنند، اگر چه قطعا آمریکایی ها هر قطعنامه ای را وتو خواهند کرد اما برای چنین مسئله مهمی که نقض آشکار قوانین بین المللی بوده، چنین اقدامی ضروری است.

اگر آمریکا به این بازی ادامه بدهد با عکس العمل مواجه خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها بخواهند این بازی را ادامه بدهند، تردد نکنند با عکس العمل هایی مواجه خواهند شد که قطعا به ضرر امنیت منطقه خواهد بود.

نظر شما