شناسهٔ خبر: 145528 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

صحبت‌های عجیب سخنگوی فراکسیون امید مجلس

اصرار بر تصمیمات انقلابی خطاست!

پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: اشتباه کردن طبیعی است، حالا یک‌زمانی انقلابی شد و تصمیمات انقلابی گرفته شد، اما اصرار بر آن اشتباهات خطاست.

به گزارش «نماینده»، بهرام پارسایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، بابیان اینکه مشکلات تولید را فراموش نکردم و فراموش نمی‌کنم، اظهار داشت: تا سیاست خارجه و تعاملات خارجی ما به نحو شایسته‌ای ارتقا پیدا نکند، نمی‌توانیم از صادرات و کالای ایرانی حمایت کنیم.

وی افزود: بخشی از حمایت کالای ایرانی به بخش صادرات برمی‌گردد و باید توجه کنیم که قرار نیست همه‌ نوع کالایی را تولید کرده، بلکه باید کالاهایی که شاخصه‌ آن را داریم تولید کنیم.

نماینده‌ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از برجام انتظار صادرکننده‌ها این بود که وضعیت صادرات بهتری داشته باشیم، باید توجه کنیم که ما یک سیاست واحدی را در سیاست خارجه نداریم و نمی‌شود بر این اساس صادرات بهتری داشته باشیم.

عراق کم‌لطفی می‌کند

پارسایی بابیان اینکه باید توجه کرد که تعاملات ما با کشورهای همسایه چطور هست، تصریح کرد: ۸ سال عراق ما را وارد مصیبت کرد و الآن هم همین کم‌لطفی‌ها را به ما دارد، همان کشوری که ما این‌همه برای آن هزینه کردیم و اکنون نیز داریم هزینه مادی و معنوی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه تعرفه‌های گمرکی ورود کالا به عراق برای کشور ما دو تا سه برابر تعرفه‌های ترکیه و اردن است، ادامه داد: هر میزان نتوانیم صادر کنیم و تعاملات ارتباطی برقرار کنیم به همان میزان هم نمی‌توانیم موفق باشیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: سیاست‌های داخلی ما که تحت تأثیر بحث تحریم‌هاست جلوی صادرات ما را گرفته است؛ اگر سالی یک گره از مشکلات کلان باز کنیم، گره‌های کوچک مرتبط با آن نیز باز می‌شود.

پارسایی بیان کرد: بخشی از تحریم‌ها برمی‌گردد به تحریم‌های داخلی ما؛ یعنی وقتی کشور ما امنیتی است و کیهان تیتر می‌زند «امروز ریاض، فردا دوبی»، مشخص است که جلوی سیاست خارجی ما را می‌گیرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که یک سیاست واحد در کشور مشخص نشود و مجلس جلوی این اتفاق‌ها را نگیرد، نمی‌توان شعار رهبری را در کشور اجرا کرد.

نماینده‌ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این تیترها خودتحریمی هست، گفت: در بحث ذخایر مالی بحث فاینانس می‌تواند کمک کند، کشور اتریش یک فاینانس برای ایران تهیه کرد که بخشی مخصوص بیمارستان شیراز است، اما وزیر رفاه امروز و فردا کرد و باعث شد به سرانجام نرسد که این مصداق بی‌کفایتی است.

برگزاری یادروز کوروش، فرصت است نه تهدید

پارسایی بابیان اینکه ایران کشور فرصت‌هاست اما کفّه‌ فرصت‌سوزی ما می‌چربد به فرصت‌سازی، تصریح کرد: مناسبت‌های مختلف در دنیا مثل یادروز مولانا درآمدزا است و ما هم یکی از این مناسبت‌ها را به اسم کوروش داریم.

وی افزود: کوروش یک فرصت است که می‌توان از آن استفاده کرد و فرصتی است که می‌تواند قومیت ملی ما را دور هم جمع کند که اکنون تبدیل به یک تهدید شده است.

نماینده‌ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: تا سیاست کلان ما تغییر نکند، مشکلات وضعیت فعلی اقتصاد و اشتغال ما حل نمی‌شود.

پارسایی ادامه داد: اشتباه کردن طبیعی است، حالا یک‌زمانی انقلابی شد و تصمیمات انقلابی گرفته شد، اما اصرار بر آن اشتباهات، خطا رفتن است.

وی بابیان اینکه دوستان به‌طورجدی برخی از مسائل که به‌اصطلاح مصلحت است و به اقتصاد و کشور ما ضربه می‌زند را کنار بزنند تا یک گره از این مشکلات حل شود، خاطرنشان کرد: باید صدای واحد در بحث سیاست خارجی ما شنیده شود و مجلس در اصلاح برخی از قوانین و آوردن قوانین جدید کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما