شناسهٔ خبر: 145509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وقوع جنگ سبب محو اسرائیل می‌شود

عطوان تهدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه موشک‌ها در راه سوریه است، تهدید یک رئیس جمهور شکست خورده است که به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از شکست‌های داخلی است.

به گزارش «نماینده»، «عبدالباری عطوان» سردبیر این روزنامه با اشاره به شکست‌های داخلی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه سوریه و اینکه موشک‌ها در راه آن است نوشت: این تهدید در حالی است که وی در داخل کشورش با شکست روبرو شده و به دنبال بهانه و دستاویزی برای منحرف کردن نگاه‌ها از این شکست‌ها است.

اسرائیل در قلب ائتلاف جدید آمریکا

بر این باور بودیم که حمله قریب الوقوع دونالد ترامپ به سوریه سه جانبه و با مشارکت فرانسه و انگلیس در کنار آمریکا خواهد بود، اما در پی تهدیدهای اسرائیل متقاعد شدیم رژیم اشغالگر اسرائیل در قلب ائتلاف جدید آمریکا جا خواهد داشت و ابزار اصلی حمله خواهد بود و بعید نیست ایران و حزب الله نیز در راس فهرست اهداف آنان قرار داشته باشند.

هشدار اسرائیل به ایران و تهدید علیه بشار اسد

اسرائیل تهدید کرده است چنانچه ایران درصدد حمله انتفام جویانه علیه اسرائیل و از خاک سوریه برآید، بشار اسد و نظام او را از نقشه جهان محو خواهد کرد.

اسرائیل از بیم واکنش انتقام جویانه ایران از شهادت هفت ایرانی در اثر حمله موشکی دو روز پیش این رژیم به پایگاه هوایی تیفور در نزدیکی حمص در بالاترین وضعیت آماده باش قرار دارد، اما با توجه به نقش اصلی که در حمله جدید آمریکا خواهد داشت بی تردید منتظر واکنش‌های انتقامی سوریه و حزب الله نیز است، به ویژه اینکه "یواف گالانت" وزیر اسکان این رژیم تهدید کرد، زمان ترور بشار اسد فرا رسیده است.

هشدار پوتین به نتانیاهو

در این میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل او را از مشارکت در ائتلاف جدید آمریکا بر حذر داشت.

پس از تحقیقات مربوط به دست داشتن وکلای ترامپ در مسائل فساد و تقلب در انتخابات، طناب برکناری به گردن او نزدیک شد از همین رو وی به منظور منحرف کردن نگاه‌ها از شکست داخلی، استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی را دستاویز قرار داد زیرا به دنبال جنگ بزرگ در خاک سوریه است نه فقط حملات موشکی.

اعلام جنگ گسترده یک رئیس جمهور شکست خورده

اینکه ترامپ در توییت خود تاکید می کند موشک‌های هوشمند و جدید در راه سوریه است و روسیه که تاکید کرده است با حملات موشکی مقابله می‌کند باید آماده باشد، به مثابه اعلام جنگ فراگیر از سوی رئیس جمهور شکست خورده است که در تلاش برای بازیافتن رهبری جهانی است که به دلیل سرگرم بودن به جمع میلیاردها دلار و باج خواهی از رهبران عرب و نیز رسوایی‌های جنسی و سیاسی، این رهبری به دست نیروهای جدید مانند روسیه و چین افتاده است.

اسد خاک سوریه را ترک نخواهد کرد

شاید بشار اسد کاخ ریاست جمهوری را که یکی از اهداف اصلی بمباران آمریکا خواهد بود، ترک کند، همانطور که فرودگاه‌های نظامی و غیر نظامی و محل استقرار تجهیزات امنیتی در دمشق و بیرون از آن هدف این حملات خواهند بود اما بر خلاف اخبار اسرائیلی و آمریکایی و حتی عربی، اسد خاک سوریه را ترک نخواهد کرد زیرا پیش از این نیز هنگامی که حملات موشکی تا چند متری کاخ ریاست جمهوری را هدف قرار دادند او و خانواده اش آن را ترک نکردند بلکه اسد در جایگاه خود باقی مانده و در طول هفت سال مسئولیت خود را به دوش کشید حال آنکه در این فاصله در برخی مراحل ۶۰ درصد خاک سوریه از دست رفت؛ بنابراین باید پرسید آیا اسد اکنون که بیشتر خاک سوریه از جمله غوطه شرقی را به کمک متحدان ایرانی، روسی و نیز حزب الله بازپس گرفته است آن را ترک خواهد کرد؟

سنگ بزرگ علامت نزدن است

اسرائیل تهدید کرده است که اسد و نظام او را از نقشه جهان محو می‌کند، اما ضرب المثلی است که می‌گوید: کسی که به دنبال زدن است سنگش را بزرگ جلوه نمی‌دهد.

اسرائیل بیش از بیست سال فرصت داشت تا تهدیدهای خود را عملی کند، اما این کار را نکرد و اکنون آنچه که باید از آن بترسد، این است که چنانچه آتش جنگ شعله‌ور شود، خود در معرض خطر محو شدن قرار می‌گیرد، زیرا موشک‌های مقاومت شاید نتواند به آمریکا برسد اما بی شک ده‌ها هزار فروند از آن به تمام شهرها و شهرک‌های اسرائیل و فرودگاه‌های آن خواهد رسید.

قبلا گفته و باز تکرار می‌کنیم جنگ یک سمت و سو واحد نخواهد داست و جنگ آمریکا علیه عراق و قبل از آن بمباران و تحریم، این کشور را از نقشه محو نکرد بلکه امروز این وضعیت عراق است که بهبود پیدا کرده و به سرعت در حال بازیافتن قدرت و جایگاه خود است.

سوریه از هشت هزار سال پیش در نقشه وجود داشته است حال آنکه از عمر اسرائیل فقط هفتاد سال می‌گذرد و در هیچ جنگی از جنگ‌های اخیر که در طول ۳۵ سال گذشته داشته است، پیروز نشد، بنابراین کسانی که دیگران را تهدید می‌کنند باید این واقعیت‌های مستند را در نظر داشته باشند.

گزینه ما ماندن در کنار سوریه است

همچنین اگر ما دو گزینه ماندن در جبهه سوریه مظلوم و ملت و محور مقاومت و یا ماندن در جبهه تجاوز آمریکا و اسرائیل و متحدانش را داشته باشیم، بی تردید جبهه اول را با هر نتیجه‌ای که داشته باشد، برمی‌گزینیم، زیرا سوریه برایمان عزیز است و با توطئه‌ای روبرو است که عوامل آن در پس نقاب‌ها و بهانه‌های متعدد و ساختگی پنهان شده‌اند و به دنبال انتفام از تمام مواضع درخشان سوریه در خدمت به مسائل عربی و پیش از همه قضیه فلسطین هستند.

اینکه برخی عرب‌ها در خندق دشمنی علیه سوریه قرار گرفته‌اند، همانطور که در خندق حمله به عراق و لیبی و یمن جا گرفتند، جای تاسف دارد اما اطمینان داریم این وضع اسفناک و خفت بار عربی به یاری خداوند طولانی نخواهد شد.

نظر شما