شناسهٔ خبر: 145504 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جایزه مصطفی(ص) نماد و نشانه‌­ای از احترام مسلمانان به دانشمندان است

حداد عادل عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: جایزه مصطفی(ص) که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، نماد و نشانه‌­ای از احترام مسلمانان به دانشمندان است.

به گزارش«نماینده»، غلامعلی حدادعادل عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب­ فارسی اظهارداشت: دومین مراسم جایزه مصطفی(ص) برنامه خوب،‌ باشکوه و فاخری بود و بنده خوشحال هستم که این جایزه را به نام پیامبر گرامی اسلام(ص) نامگذاری کردند و در هفته وحدت و ایام نزدیک به ولادت پیامبر(ص) چنین جشنی در ایران اسلامی برگزار شد که معنی واقعی آن احترام اسلام به علم است و در عین حال، حکایت از نیاز جهان اسلام به پیشرفت علمی می‌کند.

وی افزود: تصور می‌کنم این جایزه در سال­‌های آینده بتواند تاثیر خوبی هم در تشویق جوانان و هم ایجاد پیوند علمی میان کشورهای­ اسلامی داشته باشد.

وی درباره اینکه این جایزه از لحاظ مالی وابستگی به دولت ندارد و از محل منابع مردمی تامین مالی می‌شود؛ ‌تصریح کرد: این یک سنت پسندیده‌ای در جهان اسلام بوده است و قطعا بخش مهمی از پیشرفت علمی در جهان اسلام حاصل سرمایه‌­گذاری واقفان خیراندیشی است که در طول تاریخ سرمایه مادی خود را وقف پیشرفت علم کردند؛ امروز نیز باید سنت حسنه وقف علمی احیا شود.

نظر شما