شناسهٔ خبر: 145503 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

جاسبی گزینه شهرداری تهران شد

جاسبی اعضای شورای شهر که با استعفای نجفی باید جایگزین جدیدی برای اداره شهرداری تهران انتخاب کنند؛ حالا به سراغ افراد جدیدی رفتند که شاید کمتر کسی تاکنون به حضور آنها در شهرداری تهران فکر کرده است.

به گزارش «نماینده»، در بحبوحه‌ای که اولین استعفای شهردار تهران در جلسه روز یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه مورد مخالفت اعضای شورای شهر قرار گرفته بود، در همان روز، برخی اعضای شورای شهر شروع به رایزنی با گزینه‌های جدیدی برای تصدی شهرداری تهران کردند.

در همین راستا، عصر روز یکشنبه برخی اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی از طیف کارگزاران سازندگی در دفتر عبدالله جاسبی، رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی و عضو فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا کردند و از وی دعوت کردند تا برنامه خود را برای تصدی شهرداری تهران ارائه کند.

اگرچه عبدالله جاسبی سال‌ها حضور در ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک کرسی دانشگاهی در کارنامه خود داشته و یک بار نیز کاندیدای ریاست جمهوری بوده است، اما برخی اعضای شورای شهر معتقدند که توانایی فنی و اجرایی جاسبی برای اداره تهران بسیار مناسب بوده و وی می‌تواند از عهده شهری مانند تهران برآید.

توسعه کمی دانشگاه آزاد، حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی و اداره دانشگاه با هزاران کارمند و بودجه چند ده میلیاردی بخشی از کارنامه جاسبی در دانشگاه آزاد است که باعث شده تا وی بیش از پیش به گزینه شهرداری تهران نزدیک شود.

بر اساس این گزارش، عبدالله جاسبی، از پیشنهاد اعضای شورای شهر استقبال کرده و قرار است در روزهای آینده، با مشورت بزرگان، برنامه اجرایی جاسبی برای اداره تهران تدوین و به اعضای شورای شهر داده شود.

البته پیش از این، محسن هاشمی رفسنجانی، محمدرضا عارف، محسن مهرعلیزاده، حسین مرعشی و پیروز حناچی به عنوان ۵ گزینه اصلی برای تصدی شهرداری تهران معرفی شده بودند. این در حالی است که روز گذشته برخی منابع خبری از دیدار حسینی مکارم، سرپرست فعلی شهرداری تهران با محمدرضا عارف و دعوت از وی برای تصدی شهرداری تهران خبر دادند.

اگرچه اصلاح‌طلبان به صورت یکپارچه شورای شهر تهران را در اختیار دارند، اما طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان شامل کارگزاران سازندگی، اتحاد ملت، ندا و برخی نزدیکان به عارف به صورت جداگانه در حال رایزنی برای انتخاب شهردار تهران از طیف نزدیک به خود هستند.

در همین راستا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با تائید این رایزنی‌ها گفته بود: جلسات هم‌اندیشی برای انتخاب شهردار با شاخص‌های لازم آغاز خواهد شد و از اعضای شورا می‌خواهم تا نامزدهای خود را برای سمت مهم شهردار تهران اعلام کنند.

هاشمی با بیان اینکه در جلسات بعدی در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام خواهد شد، تصریح کرده بود: با جدیت و نگاه ویژه و سرعت عمل به دنبال انتخاب شهردار خواهیم بود.

نظر شما