شناسهٔ خبر: 145484 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله به سوریه

کابینه نتانیاهو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی حمله چند ملیتی به سوریه به رهبری آمریکا، امروز تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش «نماینده»، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی غروب امروز (چهارشنبه) برای بررسی آخرین تحولات سوریه و حمله چندملیتی به این کشور تشکیل جلسه می‌دهد.

به نوشته خبرنگار شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی، کابینه امنیتی با حضور سران سیاسی و نظامی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش این رژیم حمله به سوریه را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه به خاک سوریه حمله موشکی انجام داده بود. وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد که دو جنگنده اف ۱۵ رژیم صهیونیستی ۸ فروند موشک به پایگاه هوایی T۴ در حمص شلیک کردند. ۵ فروند از این موشک‌ها توسط سامانه پدافندی سوریه هدف قرار داده شد، اما ۳ فروند دیگر به پایگاه هوایی برخورد کرد. درپی این حمله موشکی حداقل ۱۴ نفر به شهادت رسیدند.

همچنین پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.  

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.  

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

نظر شما