شناسهٔ خبر: 145452 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مشکلات ارزی را به بازار دبی و ارز چین منسوب نکنید

صباغیان عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس حل مسئله گرانی ارز را در گرو تغییر در وضعیت اقتصاد ناسالم کشور دانست و گفت: مشکلات ارزی را به بازار دبی و ارز چین منسوب نکنید.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی و با اخطاری به استناد اصول ۳ و ۶۹ قانون اساسی گفت: دلیل اعتراضات امروز نمایندگان به آقای سیف این است که فقط حرف زدند و رفتند. البته معتقدم که ایشان تقصیری ندارند؛ تا زمانی که موسسات مالی اموال مردم را غارت می کنند و هیچ اتفاقی نمی افتد، سودهای بانکی به ۲۵ درصد می رسد و باز هم هیچ اتفاقی نمی افتد، در نهایت دلالان به عنوان مقصران افزایش قیمت دلار معرفی می شوند.

نماینده مردم بافق و مهریز، بهاباد و خاتم با تذکر در این زمینه که نباید در جامعه التهاب ایجاد کرد، افزود: تا زمانی که دیگر مشکلات اقتصادی موجود در کشور حل نشود، مسئله گرانی ارز نیز حل و فصل نخواهد شد، چرا که مشکلات اقتصادی کشور در این گرانی نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تعطیلی کارخانجات، ارائه آمارهای کاذب، صحبت های رئیس جمهور در این خصوص که قیمت ارز افزایش نخواهد یافت، التهابات بر مشکلات موجود در جامعه را افزایش داده است. بهتر است این مشکلات را به بازار دبی و ارز چین منسوب نکنیم، به همین دلیل مجلس و دولت باید مشکل را که همان اقتصاد ناسالم است، حل کند.

برچسب‌ها:

نظر شما