شناسهٔ خبر: 145449 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راه مقابله با کم آبی پلمپ چاه‌های کشاورزان نیست

احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید راه چاره مقابله با کم آبی این نیست که قوه قضائیه بخواهد چاه‌های آب را پلمب کند و کشاورزان سرگردان شوند.

به گزارش «نماینده»، احد آزادیخواه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲ سال گذشته طبق مصوبه هیات وزیران یارانه کشمش به باغداران اختصاص داده شد، اما تتمه آن هنوز پرداخت نشده است، لذا باید پرسید چرا تتمه این یارانه با توجه به اینکه مصوبه دولت است هنوز به کشاورزان پرداخت نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع کود شیمیایی برای کشاورزان در شرایط فاجعه بازی صورت گرفت تا جایی که داد کشاورزان را درآورد، لذا تقاضا دارم به داد کشاورزان برسید.

وی همچنین با تذکر به وزرای اقتصاد، کشور و صنعت، اظهار کرد: تقاضا دارم امسال در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق ارز و کالا مردانه ورود کرده و مقابله کنید، چرا که تحقق شعار سال بدون خشکاندن مافیای قاجاق کالا امکانپذیر نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: به یقین راه چاره مقابله با کم آبی این نیست که از قوه قضائیه بخواهید چاه های آب را پلمب کنند و کشاورزان سرگردان شوند، بلکه باید شبکه آبی را مستقر کرد و در این زمینه کشاورزان توجیه ون راه چاره ای برای آنها در نظر گرفته شود.

آزادیخواه با انتقاد به وزیر کشور به دلیل عدم حمایت از شهر شدن اسلامشهر ملایر با وجود تصویب آن در هیات دولت، بیان کرد: در هیات دولت شهر شدن اسلامشهر ملایر به اسلامشهر آمل مصوب شده است، اما هیچ حمایتی به منظور انجام این کار تاکنون صورت نگرفته است، لذا درخواست دارم با توجه به ابلاغ این مصوبه حمایت های لازم صورت بگیرد.

وی همچنین خطاب به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : امروز در مجلس اتفاقی رخ داد و آقای سیف در جهت توجیه گرانی ارز بود، در حالی که گزارش مرکز پژوهش ها نقض صحبت های دکتر سیف است.

نظر شما