شناسهٔ خبر: 145447 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

۱۳ تا ۲۸ میلیارد دلار پس انداز ارزی داشتیم

الماسی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه مشکلات ارز به خانه های مردم کشیده شده است، تصریح کرد: طبق شنیده های ما بین ۱۳ تا ۲۸ میلیارد دلار از نظر اقتصادی پس انداز داشته ایم.

به گزارش «نماینده» :، سکینه الماسی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۴۳ گفت: آیا بازار ارز و پولی که امروز وجود دارد، می تواند نیازهای اولیه و معیشت مردم را تامین کند؟

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۴۳ قانون اساسی ادامه داد: ما با توجه به شرایطی که امروز در کشور حاکم است، آیا می توانیم از سلطه اقتصادی بیگانه جلوگیری کنیم، در حالی که نقل همه محافل ما بحث ارز شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات ارز به خانه های مردم کشیده شده است، تصریح کرد: طبق شنیده های ما بین ۱۳ تا ۲۸ میلیارد دلار از نظر اقتصادی پس انداز داشته ایم، حال سوال این است که آیا این ارز خارجی برای پس انداز است؟

الماسی با تاکید بر اینکه مذاکرات مجلس باید علنی باشد، گفت: طبق اصل ۶۹ قانون اساسی، مذاکرات اصلی مجلس شورای اسلامی باید علنی بوده و از طریق رادیو و تلویزیون به اطلاع عموم برسد، اما در همین اصل گفته می شود که در شرایط اضطراری که مصالح کشور ایجاب کند، بنا به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزرا و ۱۰ نفر از نمایندگان باید جلسه غیرعلنی تشکیل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوال من این است که آیا اضطرارتر از این موضوع وجود دارد. مردم از حرف زدن خسته شده اند و باید این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شده و مصوباتی برای بهبود وضعیت بازار ارز در آن صورت بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما