شناسهٔ خبر: 145419 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر بهداشت: مشکلات سلامت در تهران جدی است

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی431 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که مشکلات سلامت در تهران جدی است، از نمایندگان مجلس خواست برای حل این مشکل پای کار بیایند.

به گزارش «نماینده»، سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح سه شنبه در جریان بازدید از بیمارستان در حال تکمیل «الغدیر» بومهن طی سخنانی گفت: ورود خیران به بحث سلامت امری پسندیده است و از خانواده مرحوم «انصاری» که در خیر بیمارستان الغدیر است، کمال تشکر را دارم.

وی با بیان این که ایجاد شهرستان پردیس، ابتدا صورت گرفت و بعد درباره انجام آن فکر و کار کارشناسی شد، گفت: معمولا ابتدا یک کاری را انجام می‌دهیم و پس از این که مشکلات آن کار ایجاد می‌شود، در خصوص آن فکر می‌کنیم، در این شهرستان امکان آب رسانی به سختی وجود دارد، مشکلات متعددی در خصوص ترافیک، فاضلاب و خدمات دارد، جمعیت این شهرستان به اندازه یک استان خواهد رسید، اما حتی یک تخت بیمارستانی نیز بی بهره است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که شرق تهران با چندین میلیون جمعیت از دوره‌های قبل در بخش سلامت محروم بوده و در ۵ سال مسئولیت بنده نیز نتوانستیم، اقدام عملی در خصوص خدمات موثر بهداشتی و درمانی انجام دهیم، گفت: طبیعی است، که بار همه این نیازها به مراکز درمانی منتقل می‌شود و این مراکز توان پاسخگویی را ندارند، امیدوارم برای ما تجربه شود و کار بدون مطالعه انجام ندهیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که بشر برای به دست آوردن تجارب ارزشمند هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است، گفت: باید از تجارب استفاده کرد.

وی از مسئولین محلی خواست برای تکمیل بیمارستان الغدیر بومهن کمک کنند و گفت: ظرف یک هفته آینده هیاتی را برای برآورد، زمان بندی مشخص، تقسیم کار و توافق با خیرین این بیمارستان خواهم فرستاد، هرچقدر هزینه ساخت بیمارستان باشد، ظرف ۳ سال هزینه بهره برداری بیمارستان خواهد شد، پول پرسنل، پزشک، نگهداری تجهیزات و خواب سرمایه با این تعرفه‌ها بسیار هزینه زا است و این هزینه‌ها در ۳ سال معادل هزینه ساخت بیمارستان خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اکثر مردم این منطقه ضعیف هستند، افزود: این یکی از هنرهای ما است، که مردم را از روستاها به حاشیه شهرها آوردیم و مردم این منطقه اغلب مهاجر و کارگر هستند، تامین اجتماعی این همه بیمه شده در این منطقه دارد، اما یک تخت بیمارستانی نیز ندارد، این حق بیمه کجا خرج می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که ظرف ۱۰ روز آینده بیمارستان الغدیر بومهن تعیین تکلیف می‌شود، اضافه کرد: با چشم انداز موجود پردیس، مشکل منطقه پردیس، بومهن و جاجرود با راه اندازی این بیمارستان نیز حل نخواهد شد، چرا که نیاز پردیس به ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی خواهد بود و بیمارستان الغدیر نزدیک به ۲۰۰ تخت داشته و همچنان ۸۰۰ تخت نیاز است، بهتر است، آقای استاندار دستور دهد، تا زمینی فراهم شود، تا بیمارستان جدید در این منطقه ساخته شود.

وی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خواست، برای حل مشکلات سلامت در حوزه انتخابیه خود پای کار بیایند و افزود: بنده در ۵ سال گذشته توفیق برگزاری حتی یک جلسه با نمایندگان مجلس را نداشتم، که در بودجه‌های سنواتی برای نیاز مهم مردم این مناطق به سلامت پیش بینی کنند، می‌توان با کمک نماینده‌ها و سازمان برنامه احداث بیمارستان آموزشی و خدماتی صورت پذیرد.

نظر شما