شناسهٔ خبر: 145416 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برگزاری جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مدارس سمپاد

 بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت ادامه کار مدارس سمپاد در متوسطه اول عنوان کرد: امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مدارس سمپاد جلسه داریم.

به گزارش «نماینده»، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین این وزارتخانه و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران امضا شد، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد متعاقب تفاهم‌نامه‌های سال گذشته است و با توجه به موضوعات جدید جامعه که اتحادیه می‌تواند در آنها به آموزش و پرورش کمک کند، تصحیح شده است و به ویژه در راستای توسعه آموزش مهارت‌ها منعقد شده است.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ظرفیت بسیار خوبی در مدارس دارد و در حوزه توسعه و پیشرفت مهارت‌های اجتماعی و فردی مبتنی بر الگوی ایرانی و اسلامی مورد توجه است.

بطحایی با اشاره به سیاست جایگزینی پیام رسان های داخلی در آموزش و پرورش گفت: بخشنامه‌ای را چند روز پیش صادر کردیم و در آن تاکید شده است که با توجه به سیاست‌های کلی نظام نباید برای پیام رسان های خارجی انحصار وجود داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با برخی از پیام رسان های داخلی مذاکرات را شروع کردیم و تا چند روز آینده با دو پیام رسان داخلی قراردادی را منعقد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای اداری باید برای امور اداری از پیام رسان داخلی استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدمات تربیتی پیام رسان‌های خارجی به دانش آموزان بیان داشت: از دانش آموزان می خواهم پیام رسان های داخلی را جایگزین نمونه های خارجی کنند.

بطحایی خاطر نشان کرد: برخی اختلالات فنی پیام رسان های داخلی در حال مرتفع شدن است و به زودی جایگزین پیام رسان های خارجی در آموزش و پرورش خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه جلسات با سازمان سنجش گفت: هنوز با سازمان سنجش به نتیجه نرسیده ایم، جدول زمان بندی حذف کنکور توسط وزارت علوم در حال تدوین است و ما اعلام آمادگی کرده ایم که بخش های مربوط به آموزش و پرورش برای حذف کنکور را به طور کامل اجرا کنیم.

بطحایی عنوان کرد: جدول زمان بندی حذف کنکور پس از تصویب به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: احتساب سنوات تحصیلی در کنکور مثل سال های قبل است و ما اصرار داریم تعداد دروس امتحان نهایی کم شود تا فشار کمتری به دانش آموزان وارد شود اما وزارت علوم معتقد است کاهش تعداد دروس اعتبار نمرات برای احتساب سنوات تحصیلی و حذف کنکور را دچار مشکل می کند.

وی در خصوص وضعیت ادامه کار مدارس سمپاد در متوسطه اول عنوان کرد: امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مدارس سمپاد جلسه داریم.
انتهای پیام/

نظر شما