شناسهٔ خبر: 145400 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نجفی از بهشت رفت/حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد

نجفی اعضا شورای شهر تهران با استعفاء محمد علی نجفی موافقت کردند.

گروه پارلمان شهری«نماینده»- ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضای شورا با ۱۵ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۱ رای سفید، با استعفای نجفی از سمت شهردار تهران موافقت کردند.

همچنین با رای اعضاء، حسینی مکارم به سرپرستی شهرداری تهران  انتخاب شد.

پس از انتخاب سرپرست شهرداری، حسینی مکارم وارد صحن شورای شهر تهران شد و محسن هاشمی رفسنجانی که ریاست شورا را برعهده داشت با مزاح خطاب به او گفت: کجا بودید به این سرعت رسیدید؟(باخنده)

سمیع‌اله حسینی مکارم که با ۱۴ رای به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است.

او پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و معاونت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.

شهردار تهران در واپسین روزهای اسفند ۹۶ استعفا داد و شورایی ها تصمیم گرفتند بعد از گذراندن تعطیلات نوروزی در مورد شهر تهران تصمیم گیری کنند. در جلسه روز یک شنبه ۱۹ فروردین با وجود اینکه نجفی گفت نمی تواند به دلیل بیماری شهر را اداره کند و این کار خیانت است باز هم شورایی ها به استعفا نه گفتند. بعد از واکنش دادستان به این کار شورایی ها دوباره نجفی استعفا داد و قرار است امروز این موضوع در جلسه علنی مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما