شناسهٔ خبر: 145383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جنگنده‌های «اف-۱۵» اسرائیل پایگاه هوایی «تیفور» سوریه را هدف قرار دادند

وزارت دفاع روسیه وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که دو جنگنده اسرائیلی از حریم هوایی لبنان پایگاه هوایی «تیفور» سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش «نماینده»، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های «اف-۱۵» رژیم صهیونیستی از طریق حریم هوایی لبنان به پایگاه هوایی «تیفور» (T-۴) سوریه حمله کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه ۵ موشک شلیک شده را منهدم و ۵ موشک نیز به غرب پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه اصابت کرده است.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با تأیید این خبر، به نقل از یک مسئول نظامی اعلام کرد که «تجاوز اسرائیل به پایگاه هوایی تیفور با هواپیماهای نوع اف-۱۵ انجام شد که چند موشک از حریم لبنان [به سوریه] شلیک کرد.»

وزارت دفاع روسیه علاوه بر این اعلام کرد که هیچ نظامی روس در این حمله هوایی آسیب ندیده است.

«ولادیمیر دژاباروف» سناتور ارشد روسیه و قائم‌مقام کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد، حمله غیرمنتظره اسرائیل به سوریه می‌تواند اوضاع منطقه‌ای را پیچیده‌تر کند و رژیم صهیونیستی باید این حمله را شفافسازی کند.

سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو از اظهارنظر درباره این اطلاعات منتشر شده خودداری کرده است.

بامداد امروز دوشنبه، تلویزیون سوریه گزارش داد چندین موشک، احتمالاً توسط آمریکایی‌ها به سمت پایگاه هوایی «تیفور» در حومه حمص شلیک شده است.

فرودگاه نظامی «تیاس» معروف به فرودگاه «تیفور» ‌  (T-۴) بزرگ‌ترین فرودگاه نظامی ارتش سوریه و نیروی هوایی این کشور به شمار می‌رود که در استان حمص و در شصت کیلومتری شهر تاریخی تدمر واقع شده است. این فرودگاه ۵۴ آشیانه و یک باند اصلی و دو باند فرعی (به طول سه کیلومتر) دارد.  

پیشتر برخی کاربران فضای مجازی از شنیده شدن صدای عبور جنگنده‌هایی از آسمان لبنان خبر داده‌ که ظاهراً در حال حرکت به سمت سوریه بوده‌اند.  

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما