شناسهٔ خبر: 145379 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

«خبر خوب» برای احزاب

خانه احزاب مدیر کل سیاسی وزارت کشور از تخصیص دو میلیارد تومان یارانه سال ۹۶ احزاب خبر داد و گفت: تا پایان فروردین و براساس قانون این مبلغ به احزاب پرداخت خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، بهرام سرمست روز دوشنبه در نشستی خبری با تشریح مصوبات اولین نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در سال ۹۷ افزود: با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانه احزاب مبلغ ۲ میلیارد تومان برای حمایت از احزاب تخصیص داده شد البته میزان پیشنهادی یارانه احزاب برای سال ۹۶ از سوی وزارت کشور ۴ میلیارد بود اما با توجه به شرایط بودجه ای دولت و کشور، ۲ میلیارد تومان آن در آخرین روزهای اسفندماه گذشته تخصیص داده شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی خاطر نشان کرد: این مبلغ به دلیل نگاه دولت تدبیر و امید، سیاست های حمایتی این دولت در تحزب و فعالیت های حزبی در کشور تخصیص داده شده که امیدوارم این حمایت ها را بیشتر داشته باشیم. امیدواریم این مبلغ تا پایان فروردین ماه براساس قانون و دستورالعمل ها به احزاب پرداخت شود.

سرمت با بیان اینکه تخصیص این یارانه به احزاب گام مثبت دولت تدبیر و امید بعد از دوره فترت احزاب و در جهت حمایت از آنها است، افزود: درباره یارانه احزاب در سال ۹۷ نیز پیش بینی هایی صورت گرفته تا پیشنهادات خود را به دولت ارایه دهیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب همچنین گفت که گزارش مجمع عمومی حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی مبنی بر اصلاح اساسنامه این تشکل مطرح شد و تغییرات انجام گرفته در اساسنامه و مرامنامه در انطباق با قانون جدید احزاب مورد تائید قرار گرفت.

وی ادامه داد: گزارش مجمع عمومی حزب مستقل و اعتدال ایران مبنی بر اصلاح اساسنامه نیز در جلسه امروز خانه احزاب مطرح و مقرر شد اساسنامه و مرام نامه این حزب به صورت مستقل و هم زمان، بازنگری و در تطبیق با قانون جدید ارائه شود.

سرمست با بیان این که با تقاضای تمدید پروانه انجمن کلیسای شرق آشوری در ایران موافقت شد، گفت: در خصوص درخواست شورای خلیفه گری تهران و شمال به مناسبت سالگرد ۲۴ آوریل موضوع جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم به استانداری تهران ارجاع شد.

وی با اشاره به قانون جدید احزاب و مهلت تطبیق احزاب کشور با این قانون تا ۱۴ خردادماه آینده خاطر نشان کرد: از تمامی احزاب دارای پروانه که تاکنون جهت تطبیق با قانون جدید اقدام نکرده اند می خواهیم تا مهلت باقی مانده یعنی تا ۱۴ خرداد ۹۷ شرایط جدید حزب خود را با قانون تطبیق دهند. احزابی که تطبیق نداده اند و درخواست استمهال نیز نکرده اند حتما این کار را انجام دهند، چرا که این مهلت غیرقابل تمدید و کمیسیون موظف است بر اساس قانون درباره احزابی که خود را تطبیق نداده اند، تصیم گیری و تعیین تکلیف کند.

برچسب‌ها:

نظر شما