شناسهٔ خبر: 145351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

التهابات بازارارز ناکارآمدی دولت را اثبات می‌کند/دولت پاسخگو باشد

سیدحسن حسینی/2 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ادامه التهابات بازار ارز، اعتماد مجلس به دولت را سلب کرده و ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصاد کشور را اثبات می کند.

به گزارش«نماینده»، حسن حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نوسانات بازار ارز گفت: ما به دولت و بانک مرکزی در سال ۹۶ اعتماد کردیم. دولت قول داده بود که نوسانات بازار ارز را کاهش دهد که این وعده محقق نشد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات بازار ارز موجب التهابات بازار ارز شده است و مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است. دولت بودجه کشور را با ارز ۳۵۰۰ تومان بسته است لذا وجود ارز ۵۲۰۰ تومانی در بازار غیر قابل توجیه است. دولت باید در این خصوص پاسخگو باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: در صورت ادامه نوسانات بازار ارز و بی برنامگی بانک مرکزی، اعتماد مجلس از دولت سلب خواهد شد و ناکارآمدی دولت در حوزه اقتصادی به خصوص بانک مرکزی و ارز به اثبات می رسد.

به گزارش مهر، بعد از ظهر روز دوشنبه رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای ارائه گزارشی از علل نواسانات بازار ارز و همچنین راهکارهای دولت برای کاهش این نوسانات در کمیسیون اقتصادی حضور می یابند.

نظر شما