شناسهٔ خبر: 145311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حریری:توافق میان لبنانی‌ها باید حفظ شود

سعد الحریری نخست وزیر لبنان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ توافق کنونی میان لبنانی ها اعلام کرد: ما پس از انتخابات به شکل جدی در راستای تغییر رویکردمان حرکت خواهیم کرد ما باید تصمیمات شجاعانه اتخاذ کنیم.

به گزارش «نماینده» به نقل از النشره، سعد حریری نخست وزیر لبنان اعلام کرد: دستاوردهای که لبنان پس از انتخاب میشل عون به دست آورده است به سبب توافق ایجاد شده است. اختلافات سیاسی وجود دارد اما مردم بالاتر از هر چیزی هستند. توافق باید حفظ شود زیرا تجربه ثابت کرده که به هر اندازه که ما با یکدیگر اختلاف داشته باشیم کشور بهای آنرا خواهد پرداخت.

وی ضمن تاکید بر همبستگی و همکاری با میشل عون رئیس جمهور و نبیه بری رئیس پارلمان و همه گروههای لبنانی اعلام کرد: ما به سبب همکاری کشورمان را به امنیت رسانده ایم. لبنانی ها اعتماد کرده اند و ما تلاش برای تحقق رویاهای و خواسته های مردم لبنان حرکت می کنیم.

حریری تاکید کرد: درست است که یک میلیون و نیم آواره در لبنان وجود دارد اما اگر اصلاحات وجود داشته باشد تاثیر حضور این آوارگان کم خواهد بود. ما باید از دایره حزب گرایی و فرقه گرایی خارج شویم. لبنان باید در اولویت قرار گیرد و اصلاح باید هدف باشد. اگر من اصلاحاتی انجام ندادم لبنانی ها به من رای ندهند. باید عملکردمان را بهبود بخشیم.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: ما پس از انتخابات به شکل جدی در راستای تغییر رویکردمان حرکت خواهیم کرد ما باید تصمیمات شجاعانه ای در این زمینه اتخاذ کنیم. اصلاح و مبارزه با فساد فرصت شغلی ایجاد می کند. ما نباید منتظر بمانیم تا به مشکل اقتصادی برخورد کنیم و سپس درخواست پول کنیم باید اصلاحات انجام دهیم. اصلاحات واقعی از طریق مبارزه با فساد حاصل می شود و به ایجاد فرصت های شغلی می انجامد.

نظر شما